måndag 9 november 2009

Helgen som gick..

Jag hinner verkligen inte med att skriva så mycket på bloggen som jag vill, hur man än gör så kommer det alltid minst en miljon andra saker i vägen....


Helgen som gick var hyffsat lugn iallafall.
I fredags gjorde vi inget särskilt, förutom det vanliga: storhandlade på Maxi (varför man nu alltid ska göra det samtidigt som alla andra i den här stan!), sen lite städning hemma, fredagsmys i soffan, och sen var Herman jätteduktig och gjorde hemgjord pizza som vi åt i soffan tillsammans medans vi kollade på "Dansbandskampen". Jag kände mig febrig senare på kvällen, och gick o la mig tidigt. 
Vi var förresten och åt lunch tillsammans på vanliga China-restaurangen på Fj-100gatan, som numera har börjat med lunchbuffé. Supergott, över förväntan faktiskt (sista gångerna hade varit sådär innan, sedan nya ägaren tog över). 75- för vuxna och 45- för barn, tycker jag var bra pris. : )


I lördags vaknade jag av alarmet på mobilen, eftersom vi hade övningsdag med kören. 9.30-16.30 på musikskolan. Var där i tid, fick stressa lite hemma trots att hade vaknat i så god tid, och sen vara det bara att köra igång med nya koreografier. Tyvärr kunde jag inte vara med längre än 3 minuter in på uppsjungningen, sen blev jag jätteyr och var tvungen att gå och sätta mig. 
Jag vet inte vad som hände, men kände mig likadan på övningen i tisdag, och kunde bara vara med på ett par av danserna då med. Så länge jag satt stilla på golvet så mådde jag bra, men så fort jag reste mig upp och började gå eller försökte dansa så snurrade det igen. Jag satt ner på golvet resten av övningsdandan, och kollade på istället, men det var ganska kul det oxå. Brukar ju inte få chansen att kolla på annars... Väl hemma blev det kycklingtacos (kycklingfärs istället för köttfärs blir lite "lightare" och supergott, och Mangoraija istället för vanliga såsen, det blir bara såå gott!), mys med familjen och sen i säng!


Söndagen startade med lite sovmorgon, och sen var vi hemma och pysslade med lite alltmöjligt. Vi tog en promenad men vagnen upp på stan efter lunch, gick ett par var på Åhléns och hittade nya vantar till Maja, nya tandborstglas till badrummet, en liten spegel till Maja, nya turkosa gästhanddukar och lite blandat smågrejs. Sen tänkte jag att vi skulle gå och köpta en "Farsdags-tårta" till Herman, men så dags kurrade det i magen igen, så när vi gick förbi "Rolands" bestämde vi oss för att gå in och äta middag där. 
Vi har hört väldigt blandade åsikter om denna restaurang om det här stället i vår bekantskapskrets, både ris och ros, men vi bestämde oss för att ändå ge det en chans. 
Vi båda två beställde "Filé Oscar", och Maja fick en barnportion med pasta och kyckling. Betyget på maten blev godkänt, det var verkligen helt okej, jag kan absolut rekommendera andra att gå dit. Men, tyvärr känns lokalen trist, och stället har iallafall i mina ögon en "lite dålig stämpel" sedan gammalt, och personalen känns lite tafflig och bortkommen, även om dom säkert vill göra ett bra jobb. Så kanske, 3 av 5 möjliga stjärnor, helt okej alltså, men inget ställe om man vill gå ut och impa på nån...


Väl hemma blev det paketöppning för Herman, han fick en svart/vit förstoring på Maja, i svart ram med passepartout. Sedan blev det fika med blåbärspaj och glass, istället för tårta, vilket fick avsluta dagen.


Idag har vi varit hemma och städat och tvättat flera maskiner, det är verkligen jätteskönt att få undan all tvätt! Nu ska jag fortsätta att sy lite på min nya bolero, det ska bli paljetter i flera rader runt om hela. Vem blev förvånad nu, va..? 
Jag hade tänkt åka till Västerås imorgon för att leta lite nya kläder till julshowen, vi får se om det blir av. Jag har hittat lite på nätet annars, som nog kan vara ett bra alternativ annars, vi får se, vi får se...



Och sen har jag hittat den här svarta skinnjacka här som jag bara totalt kärat ner mig i, den ser ju verkligen supermysig ut, med sin sköna krage och stora muddar. Kanske som ny vårjacka, det börjar bli för kallt för skinn nu va?

1 kommentar:

  1. Å jag ba Vaaa vi fick väl inga nya koreografier i lördags? Men du kanske menade de nya som v redan HAR fått.. ^^ Skitsnygg skinnjacka!!

    SvaraRadera