måndag 23 november 2009

Adventstid kom till vårt ensamma hus....♥♥♥

Nu på söndag är det faktiskt 1:a advent, kan ni fatta?!
Det här året har gått så sjuuukt fort, jag kan knappt fatta det. 


♥♥♥


Vi har redan bott ett helt år i huset, och renoverat allt som man typ kan renovera på ett hus. 
Herman hann ju nästan dessutom gräva ihjäl sig i somras, då vi kom på den smarta idén att "Jodå, nog ska det väl gå bra att HANDGRÄVA för trallen, den ska ju bara bli... 70 kvm! Ha, ja, vi får se vad kommande sommar bjuder på för grävprojekt, det skulle förvåna mig om det inte skulle bli nått att gräva..


Jag hade ju faktiskt dessutom trott att jag skulle ha ett jobb by now, helt ärligt, men jag vet inte; det har inte varit mitt år helt enkelt. Man är väl inte så bra som man tro, eller nått.. ; ) Eller så är det helt enkelt så att det är fler som faktiskt fajtas om jobben, de stackars få som man lyckas hitta att söka.. Skitsamma! Problem är till för att lösas! ; )


Imorgon ska vi ta en tur till lite bilhandlare, och se om vi kan hitta nått nytt som faller oss i smaken. Vi har äntligen bestämt oss för (översatt: Herman har äntligen gått med på att) byta bort vår stora Mercedes till förmån för en liten mindre och mer "cityvänlig" bil. Det ska bli såå skönt tycker jag, den andra är ju stor så det känns som att man kör buss! Vi har luskat en hel del på nätet och kollat in lite olika märken och modeller, får bara se hur de känns att köra och åka oxå. Och så att det får plats med lite barn, vagnar och matkassar (översatt: vänninor, skokartonger och shoppingkassar!) oxå. 


Jag tänkte jag skulle inköpa lite julblommor oxå när vi ändå är på stan imorgon, och slänga ihop nåt fin "advents-blom-ljus-grupp" eller liknande. Vitt och silver får bli årets färger!  




Vad ska ni ha hemma? 


♥♥♥







1 kommentar:

  1. Ida - som inte äger en endaste tomte!
    Har ju mina stora svarta glittriga kulor som vi köpte på Nisses, de är så snygga! Skulle vilja ha fler, i fönstrena! Annars är jag typ sämst på julpynt ^^

    SvaraRadera