onsdag 24 februari 2010

Startade dagen med huvudvärk, idag igen. Jag fattar inte, undra om det är vädret som spökar? Har haft konstant ont i huvet nu i flera dagar, det känns som jag har en stor boll fram i pannan som håller på att explodera. Har provat nästan alla piller jag hittade i medicinskåpet, men utan resultat. 
Går det inte över snart så är det jag som köper ett nytt huvud på Tradera!


Anyhow!
Hade uppföljning med min astråkiga handläggare på Arbetsförmedligen kl 9, så Herman släppte av mig på väg till dagis, när han ändå skulle lämna Maja. 
Min handläggare och jag klickar verkligen inte alls.
Hon är en sån människa som gärna svarar på ALLT jag säger med-  Jo, jag förstår precis, när JAG var arbetslös, då... eller när JAG skulle gå min utbildning då... eller när JAG skulle vara mammaledig... bla bla bla!!! 
Hello, jag trodde att det var JAAAAG som skulle berätta hur läget va? Om hon behöver prata av sig så får hon gör det men nån annan! Jag lovar att hon beter sig så här med alla "kunder" hon träffar, har man inte missuppfatttat sitt syfte då? Var vi inte där idag för MIN skull?
Jag kan tycka att det är asbra att kunna relatera till sig själv eller att ha sympati (eller vad man nu vill kalla det) och kunna sätta sig i nån annans situation, men jag betvivlar att hon över huvud taget hörde vad jag sa. Det känns verkligen som att det är omvända roller där, jag blir tokig! Kan man be att få byta handläggare tro?
Känner mig alltid smått besviken och förvirrad när jag går ifrån våra möten..


Till saken hör dessutom att jag hade världens bästa handläggare förut! Men, lagom tills att jag blev arbetssökande igen så blev hon mammaledig, och då fick jag denna jag har idag.  Men nu har såklart den braiga kommit tillbaka från ledighet, och sitter vägg i vägg med min ocharmiga "Ego-tant"!!
För att göra saken ytterligare surt för mig så har såklart söta lillsyster Ida fått henne som handläggare! Alltså min braiga, hon som jag vill ha!!!
Hon, som alltid ropar "Heeeej Elin" så fort hon ser mig, (oavsett om vi är på AMS eller ses på stan) pratar med MIG, är normal, skrattar, pratar om allt mellan himmel och jord, är engagerad, och faktiskt- trot eller ej; dessutom gör sitt jobb! 
Hennes dörr var öppen precis när jag var klar med mitt möte, så jag stack in huvet och bara sa -Hej, lite snabbt! Hon sken upp som en sol, bjöd in mig och jag blev kvar på hennes rum i 15 minuter och vi hann prata om precis allt möjligt! När jag mötte upp Ida på stan en lite stund senare var jag på jättebra humör!


Vi började med en sväng på H&M, jag bytte lite grejer och köpte ett par nya plagg till Maja. Allt blev turkost faktiskt! Sen tvingade jag Ida att prova lite kläder som JAG fick välja till henne, sånt hon aldrig skulle ha valt själv. Jag tror att typ ALLA plagg utom ett var beige eller gråa, och alla var kvinnliga, moderna, och liite typ buisnessstil. Och allt va jättefint, speciellt en grå klänning satt som en smäck! Ett sånt där superplagg, som framhäver allt det braiga, och döljer det man vill dölja. Borde inte alla kläder vara skapta så?
Vi hann med dessutom med Lindex, luncha på Wickmans oxå, tråna efter brudbuketter, jag var in en snabbis på Adecco, Ida var på apoteket, sen promenerade vi hem mot Munkan, för Ida skulle oxå till AMS efter lunch! Och träffa "min" handläggare dessutom... damn it! ; )
Jag hann lagom hem tills att det blev dags att hämta Maja på dagis, så jag & Herman hoppade in i bilen och begav oss. Träffade söta Madde på dagis, vi brukar springa på varann i grinden när hon hämtar Patricia, så vi hann prata en liten stund. Jag kan inte fatta att Bianca har blivit så stor oxå, hon ska börja sin inskolning nu på måndag, helt galet! : )
På hemvägen hämtade vi upp Ida som blivit klar med sitt möte, lämnade ett par paket som skulle iväg med Bussgods, och sen hem igen allihop och slängde ihop scones till mellis. Thé, ost, lemoncurd och marmelad till såklart. Supergott!


Kvällen blev ganska så lugn sen; jag och Maja badade, Herman lagade fläskfilé med sötsursås till middag, och sen var det dags för nattning. 
Det var nog allt för idag, over and out! : )

3 kommentarer:

  1. Vi får väl ta och börja dejta på helgern nu när jag börjar jobba istället. Tror att tjejerna skulle leka riktigt bra om de bara kom över blygheten, eller vad tror du?

    Håller med dig om att allt kläder borde vara gjorda så att de framhäver det braiga och döljer det dåliga :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Asbra dag! Fan det känns som om jag stulit din handläggare när jag läser det här fastän jag vet att jag inte har det. Måh! Byt tillbaka! Hon är ju, som du skrev, helt asbra! Jag kommer säkerligen bara ha henne en månad till, tills programmet är slut, kommer kännas sorgligt om man måste byta.. : /

    SvaraRadera
  3. Madde... Bara du och jag, eller ska barnen få vara med? va-va-voom...!
    Haha!

    Håller med, tror att de skulle leka kanon ihop! De är ju hemskt rara (?), tjejerna!

    PussKram

    SvaraRadera