tisdag 2 februari 2010

Stan hela dan!

Idag blev det stan hela dan! Mötte upp systrarna på Wickmans, för vi skulle luncha. Jag och Åsa kom från Munkan, och Ida hade möt Hanna vid tåget. Vi hade jättetur och fick plats vid det sista lediga bordet. Eller ja, tur och tur; det satt en herre och drack kaffe efter sin lunch vid det bordet, varpå Åsa gick fram lite snyggt och frågade om vi oxå fick plats att sitta bredvid honom, och dela bord. Jodå, det gick såbra så, så Åsa och jag satte oss och tog plats. Han kände sig nog lite stressad dock, när Ida & Hanna oxå dök upp ett par minuter senare. Han svepte den sista klunken med kaffe i ett nafs, och ursäktade sig med att han ju ändå skulle gå. Sorry sorry farbrorn, inte meningen att jaga dig från bordet! : )

Till lunch blev det iallafall sallad från "plocken", alltså sallad tomat gurka + 5 valfria ingredienser. Jag tog pasta, räkor, kräftstjärtar, ägg och fetaost. Blev supergott ihop med deras lite söta currydressing (smakar som Mangoraja typ), kostar 65- inkl dricka på lunchen, det är väl helt ok!? Och det är stooora portioner!

Alla tog sallad utom Ida som tog nån Frutti di mare-pasta som jag tyckte var helt ok, men kanske ingen favorit, iallafall inte för mig. Den skulle vunnit på typ att ha lite ruccola el liknande till, och kanske ett vitlöksbröd a la´ Misto Uno?
Anyhow: Vi hade jättetrevligt, pratade om allt och inget, och det var ganska avspänt. Dagen till ära, eller hur man nu säger, (vi firar 8-årig bröllopsdag idag!) så hade jag köpt med mig en nya numret av "Amelia Brud & Bröllop" som vi glatt tittade i och dreglade efter alla vackra bröllopsklänningar, skor och diamanringar! Tyvärr kunde inte äldsta syster Annie vara med, jag saknade dig!

När klockan var två ringde Herman för att kolla om vi var kvar, och dök sedan upp och joinade oss, efter att han hämtat Maja på dagis. Hanna och Åsa gick hem ungefär samtidigt, men vi stannade kvar en stund för mera kaffe och lite kladdkaka, och Maja busade runt i lokalen medans i fikade.

Sedan hann vi in en sväng på Sko August, och även ett kort besök på Lindex, för jag hade kollat in en ny kofta med sjalkrage och flikar fram, som fick följa med hem. Maja fick en ny snygg mössa till våren och matchande vantar.

Nu ska vi bara softa resten av kvällen, och kanske gå och äta eller ta hem mat, antagligen från Elefanten, och fira våra bröllopsdag lite. Har en riktig flaska champagne på kylning dessutom.. ; )

I lördags kväll hade vi faktiskt barnvakt för att gå ut och äta lite middag på tu man hand, men efter tvillingarnas 7-årskalas så var vi så himla trötta, sega och mätta, så vi gick bara hem och la oss istället. Maja åkte med hem med kusinerna till Västerås. Inte illa det, men kanske inte middag med vin på stan, som vi först hade tänkt, men det blev mysigt iallafall. Snacka om att vara småbarnsförälder! Vin eller sova, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar