fredag 19 februari 2010

Tårtfrossa!

Jag var ju bara tvungen att googla på bröllopstårtor, och jisses vad mycket fint det finns! Alltså man kan ju lugnt säga att det har hänt en hel del sedan vi gifte oss för bara 8 år sedan. Skulle vi gifta oss idag, så skulle vi nog ha två tårtor, iom att när det gäller tårtor så skiljer sig våra smaker gaaanska så rejält. 
Min drömtårta skulle nog vara en chokladupplevelse du sent skulle glömma, säkert med browniebotten, chokladmoussefyllning, eller kanske smak av kaffe.. eller flera lager av kola?
Eller nått superultrafräscht i lime- och citronsmak, kanske med rabarber eller passionfruktsmousse....? Iallafall i riktig USA-stil, med flera våningar och svulstiga dekorationer i bästa showstil! : )

Skulle Herman få bestämma tårta så blir det nog nått klassiskt, lätt, med frukt eller bär och smak av sommar. Jordgubbar, alla gånger! Inte så mycket grädde kanske... och definitivt utan marsipan, det är inte favvisen hos maken. 
Jag har ju sett säkert tusen tårtor med sugarpaste, men inte ätit så många. Annars skulle jag nog kunna tänka mig det, förstå vad mycket fint man kan göra med sugarpaste. Man kanske skulle gå en kurs hos dig, Madde? ; )

Eller ett stort torn av bakelser, på ett trevåningsfat? Eller kanske massor med små lyxiga tryfflar? Listan kan göras lång. Det kanske är tur att vi redan har gift oss, annars kulle nog detta förvandlas till en riktig Bridezillablogg, på gott och ont. Men vem vet, får jag som jag vill så förnyar vi våra löften snart!!!

Och eftersom jag vet att bruden gillar blått, så kommer här ett axplock på några jag hittade;
Och visst var Brudparen jättesöta? : )
Vårt brudpar från tårtan står på hyllan inne i sovrummet, 
fortfarande med glasyr under fötterna... 


1 kommentar:

  1. Åååhhh vad fina, jag kan sitta i timmar och kolla tårtor på nätet :) Hade tänkt att min nästa tårtkurs jag ska gå är bröllopstårtor, får se vad maken har att säga bara för den är absolut inte billig, men åh så kul det skulle vara att gå den.

    Gillar den med det sittande brukparet, ibland är det det enkla som är det finaste. Men jag kan hålla med dig om att om jag skulle gifta mig igen så skulle det bli en tårta á la USA :)

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera