torsdag 25 februari 2010

Min egen present

Beställde hem lite egna födelsedagspresenter till mig själv, i väntan på min "riktiga" present från Herman, som är restad för tillfället och säkert dröjer ett par veckor till....
Så, bestämde mig för något jag funderat på ett tag, nämligen skor!


Å så förvånade ni blev nu va? Elin, köpa skor, det kan inte vara möjligt!? Men jodå! ; )


Så här såg önskelistan ut:
- ett par svarta "klassika" riktiga dansskor, med rem över vristen, skön klack.
- ett par asbekväma skor tills i sommar


Hittade för ett par veckor sedan ett par svart skor med klack på SkoAugust, men som såklart inte fanns i min storlek. Har funderat jätteläge på vilken sort sko det ska vara som "kompletterar min skogarderob till fullo", och kommit på att det nog borde vara en klacksko av mer klassisk modell, om man nu kan säga så. En sko med precis lagom hög och skön klack, som sitter kanonbra på foten, inte ramlar av även om man skulle ha den på häftig koreografi på scen, vara lika snygg till jeans som till klänning. Det var väl inte för höga krav?


Den andra skon skulle bara vara skööön! 
Jag köpte i somras, faktiskt till min egen förvåning, ett par "crocs"-kopior. När dessa skor kom för ett par år sedan så var jag nog den förste att protestera, hur fula var dom inte? Varför ville nån över huvud taget gå med dom offentligt? Nu har jag vant mig, jag har fattat storheten, och dessutom kommit mig för att älska dom! I somras, en varm dag när vi var i Gränby centrum så såg jag iallafall en kvinna som hade ett par vita crocs, och jag blev helt salig. Ville oxå ha! Så sedan dess har jag letat typ överallt jag har kunnat komma på, i butiker och på nätet, men det har aldrig funnits!


Så förstå min lycka när jag kollade in Brandos häromdan, och hittar båda skorna på min önskelista där. Rätt färg, rätt model, rätt storlek! På båda paren!! : ) I just looove Brandos, dom har typ alla märken på skor, både dam, barn- och herrskor, och alltid fri frakt och fria returer, helt sjukt bra!! : )


Skorna kom igår!
Dom vita crocsen var helt enkelt superduperbra, nu vill jag bara att det ska bli sommar så jag får gå ut och softa i mina überviiiiita crocs! : )
Dom svarta var oxå jättejättefina, men kanske typ en centimeter för höga i klacken. Ska jag nu satsa på att hitta den perfekta skon, då ska den fasen vara perfekt oxå! Remmen som går över vristen blev lite bredare i verklighet än vad jag hade tänkt, men annars var den verkligen en riktigt bra sko. Den satt bra på foten, och den var bekvämt att den gick upp högt över hälen. Men som sagt, hade klacken varit typ en centimeter lägre, och remmen lite smalare... Har inte riktigt bestämt mig än, men jag tror att dom åker tillbaka.


Beställde ett par vanliga Adidias jumpadojor till Maja oxå när jag ändå beställde, som hon ska ha i sommar och dom var kanon. Hon har ju, liksom sin mor och far, blivit begåvade med breda fötter, och då passar Adidas väldigt bra. 


Och har du inte upptäckt Brandos förräns nu, så tycket jag verkligen att de är värda ett besök. Skorna kom hem efter 3 dagar, så det var ju oxå snabbt. Och dom har verkligen ALLA de stora märkena, till barn framförallt tycker jag att det är kanon. Det är ju inte alltid så lätt att prova i affären, och då kan det vara bara att kunna beställa hem, utan att tänka på dyra returfrakter. Och alla skor finns på sidan jämt! Även vinterskor mitt i sommaren och tvärtom, eller kolla här när det är slut på just din storlek i affären. Mitt tips! : )

1 kommentar:

  1. Fina adidasdojor : ) Och "dansskorna" med, såklart - crocsen har jag fortfarande lite svårt för fastän jag VET hur sköna de är! : D

    Vadå, ska du inte behålla de svarta? Synd! Fast hoppas du hittar ett par som du är mer nöjd med istället : )

    SvaraRadera