torsdag 4 mars 2010

..Och julen varar fram tills påska...

Ikväll bidde det ingen kör för mig. Näsan har runnit hela dagen och jag kände att det faktiskt var läge för att kurera mig, särskilt som helgen verkar bjuda på flera trevligheter; både 4-års kalas OCH vinkväll med gamla kompisar. Så, det har mest varit sängläge för mig. Jag har försökt att slutföra de projekt som för tillfället pågår här hemma, självklart med snorpapper uppstoppat i båda näsborrarna, och myskläder och stora raggsockarna på. Jag började nämligen att rensa ut Majas urvuxna kläder häromdan, och jag har väl inte riktigt orkat slutföra det, men nu börjar det ta sig. Hon har fram tills nu dessutom haft alla sina kläder i 2 byråer ute i hallen pga platsbrits i henns pyttelilla rum, men efter en rejäl dos omorganisering och lite jävlaranamma så har alla kläderna (snart) fått plats inne i hennes rum i stället, och det känns bara såååå skönt! Den stora vinsten för oss blev även att de två byråerna äntligen försvann från hallen, som numera är ljus(are) och luftig(are). Everybody wins! ; )

Jag känner mig faktiskt snäppet piggare nu, än i eftermiddags då jag messade Marcus och sa att jag fick lov att stanna hemma i sängen ikväll. Det känns skittråkigt att missa kören, vi håller ju på med vårat nya projekt: Ted Gärdestad. Helt ärligt så har jag inte den stenkoll på Gärdestadslåtarna som jag skulle vilja ha, så Thank God for Spotify, säger jag: den som kom på det är min Idol för tillfället!

Nästa "to do" för mig blir att styra upp påsken! Jag stod framför kalendern på köksväggen idag, och insåg att den inte är så långt kvar, och jag brukar alltid, ALLTID bli lika förvånad när det är dags. - Va, är det REDAN PÅSK?? Men jag som inte har hunnit NÅTT???
Julen har jag koll på, midsommar vet jag, men påsken: jag fattar inte? Den lyckas liksom inte få plats i min hjärna (det är jag & Nalle Puh: små hjärnor).
I år ska jag ta in påskriset i god tid, och plocka bort de sista julsakerna... typ nu och inte på långfredan! Och jag är väl egentligen inte nått påskfreak sådär, som håller jättehårt på traditionerna överlag, men det känns som ett ypperligt tillfälle att "välkomna våren", och ta lite av det gröna och naturen in i hemmet. Inte en massa kycklingar i hörnen och så, men gärna ett fint stilrent påskris och kanske nån vårblomma på bordet.

Förra året hade jag kollat in CULT designs fina påskpynt i serien "Happy Easter", men det tog slut innan jag hann köpa nått, får se om det kanske blir nån liten sak därifrån i år, har inte bestämt mig än. Eller så blir det bara det där påskriset, helt enkelt...

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller fått in påsken i min hjärna. Vi har typ 6 flyttkartonger med julpynt och en lite större skokartong med påskgrejer. Det säger väl endel :) Men det jag brukar göra är att byta till våriga gardiner när det är påsk så att man får in ännu mera ljus.
    Krya på dig och hoppas att ni kan vara med på alla festligheter i helgen.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina de där godisskålarna var, som ser ut som ägg : D

    SvaraRadera