onsdag 3 mars 2010

Världskrig???

My oh my. Nu har det hänt. 
Det som jag aldrig trodde skulle hända.
Hur hanterar man något som detta?

Kändes lite som när jag hörde på radion att flygplanen körde in i World Trade Center den 11 september 2001.






Okej, jag kanske överdriver liiite. Men ändå, i min bok är det stooort!










IKEA har stängt!
Idag, nu idag hade IKEA i Västerås stängt hela butiken pga SNÖN! 
De håller på att skotta av snön från taken så fort de hinner för att taket inte ska kapsejsa, och pga att de inte kan garantera sin personals eller kundernas säkerhet så väljer de alltså att stänga helt! När hände DET sist?
Dom har haft stängt hela dan idag, och vet inte än om de kan ha öppet imorgon torsdag. Uppdatering om läget finns att läsa på
deras hemsida.


Upptäckte detta då vi var på väg hem från Västerås idag, efter fikat hos Annie, Micke och barnen Bus, då vi bara tänkte svänga förbi en snabbis för att handla några småsaker. Det var helt nedsläckt!!

- Va konstigt, sa jag till Herman då vi svängde in på parkeringen som var nästintill tom, det ser mörkt ut därinne... Men.. har dom stängt?  ??? Mycket riktigt. Utanför entrén stod ett par tappra själar från IKEAs personal och bjöd på kaffe och godis, och informerade om läget.

Anyhows, vi fick snopet åka hem utan våra grejer, det blir väl helt enkelt en annan dag.. Säkert nå gång i juli med tanke på i vilken takt det snöar! ; ) Vi hade iallafall HUR trevligt som helst hos syrran, hon bjöd på nybakt i mängder och barnen lekte och busade massor. 
Nu ska jag kolla lite på Tv, det är ju premiärdags även idag, för både "Drömmen om Italien" & "Fuskbyggarna" på fyran...  
Sov sött! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar