onsdag 31 mars 2010

Påskmaskerad

Idag var det dags för PÅSKMASKERAD på dagis, och Maja hade redan bestämt sedan tidigare att hon inte alls skulle vara en påskkärring eller ens en kyckling som jag sött försökte med. Nej då, inte alls hon skulle vara en prinsessa. Såklart. Törnrosa - närmare bestämt!  Igår kväll precis när vi gick och la henne så sa hon att det var viktigt att hon fick håret likadant som Törnrosa har sitt hår, alltså rundat. Puckad som jag var så fattade jag inte på en gång, men hon menade alltså lockat. 
Of course, hur kunde jag INTE fatta?) ; )

Klockan stod alltså ställd liiiiite tidigare än vanligt, straxt efter kl 6 för att vara exakt, och klockan halv 7 satt hon vid ön och fick håret lockat och uppsatt. Hela TVÅ timmar höll jag  med locktången, sen hann vi inte mera. 
Lite glitter på kinderna ville hon oxå ha, och hon blev ju bara såå himla söt och var jättenöjd med håret thank god! Tyvärr glömde vi hennes tiara hemma, men glitterklännngen, silverpaljettskorna och handskarna kom med iallafall. 
När vi hämtade henne igen, så hade de haft jättekul såklart med disco och allt möjligt kul på dagis. 

Idag har vi oxå passat på att göra klart Majas små egna "påskarrangemang", med gräset som vi sådde häromdan. Det har växt jättebra och snabbt, och blivit en alldeless lagom gräsmatta till påskkycklingarna. 3 st krukor sådde vi; en till Majas rum, en till vardagsrummet och en att ge till fröknarna på dagis i påskpresent.


1 kommentar: