måndag 29 mars 2010

Slingrig väg hem

Har precis varit ute en sväng och lekt med Maja i lekparken, och stått ute på gatan och pratat med alla grannarna i "Pensionärsmaffian". Det blev bara en kort stund i lekparken, då det visade sig att det inte alls smält undan lika mycket snö som jag hade trott där. Mina jumpadojjor blev med andra ord dyngsura på bara ett par minuter, trots att jag kryssade friskt mellan alla snöhögar och dolda vattenpölar. Maja var dock utomordentligt klädd i galonfleece från topp till tå! 
Vi hittade istället ett par stora pinnar som vi tog med oss, och lekte "upptäcksfärd" på ofantligt slingrig väg hem. De 200 meterna vi har från lekparken tog säkert 20 minuter att gå! ; )

Jag passade på att röja upp lite på framsidan också innan vi gick in, och slängde ett par av de stackars övervintrade pelargonerna som blivit bortglömda i sin kruka. Får se vad som kan passa där i stället nu till påskhelgen... Nån som har nått bra tips? Vilka blommor gillar/grejar att stå ute även på nätterna så här dags på året? Man borde ju kanske kunna sånt vid det här laget, men men.. ; )

Nu ska jag straxt börja med middagen, det blir helstekt kyckling med rotsaker idag, mums!


Den här alldeless lagom "våriga" buketten skulle för övrigt gärna få stå på vårat soffbord. Snyggt! Bilden lånad från Euroflorist.se

1 kommentar: