torsdag 4 mars 2010

Sökes: talang!

Efter att ha läst mycket i Maddes blogg så har jag själv fått ett eget uppsving i bakningen (tyvärr) och bakar lite oftare nu än vad jag har gjort tidigare. Jag tycker nämligen att kakor och framförallt bullar är bland det godaste som finns. Att gå på café tycker jag är lyx och något alla borde göra ofta. Att baka hemma och bjuda in vänner och bekanta, är nog dock snäppet bättre. Men tyvärr, till min egen besvikelse, så är blir det inte alltid sådär superduperbra och jättedelikat som jag skulle vilja. 
Bakning är nämligen inte min grej.

Uppenbarligen har vi alla här i världen blivit begåvade med någon sorts talang, men bakning är alltså inte en av mina. Visst jag kan slänga ihop en paj eller lite muffins, men när det kommer till finlir, well, då överlåter jag heller till dom som kan! Torra bullar, hårda småkakor, kompakt sockekaka; nej tack!
Lyckligtvis har jag fler i min närhet som rockar; Lotta i Stockholm är en guuud på småkakaor, Storasystrar Annie & Åsa går inte av för hackor, Ingrid gör "mean as" Brownies, kära tant Marianne (våran granne) gör helt obetalbara flarn osv...
Så, vi blir inte direkt utan ändå, men tur är väl kanske det.
Skulle jag baka så skulle jag göra det! ; )

Hursomhelst, jag tycker det är jätteroligt att leta efter fina bilder, recept och inspiration på nätet, och sprang dessutom nyligen på den här Bloggen med helt fantastiska tårtor. Du bara MÅSTE kolla in!!
Den här tjejen heter Tove och bor i Helsingfors, Finland, och har uppenbart fått det som jag inte har, nämligen TALANG i mängder! Visst blir man sugen..?

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken skapelse ... mumin :)

    SvaraRadera
  2. Storasyster Annie4 mars 2010 kl. 15:12

    Men hey, du är ju jätteduktig på att baka. Du gör världens klart godaste paj,och det är ta mig sjutton inte fy skam. Tack för igår lovely sister :-)

    SvaraRadera