tisdag 22 juni 2010

Har precis ätit middag, det blev Thaimat idag från "Elefanten", sjukt gott som vanligt. Det blev dessutom massor kvar, så jag kan ha det som matlåda imorgon på jobbet, mums!

Och STORT TACK alla som har messat, mailat och lämnat kommentarer på bloggen och lyckönskat till nya jobbet; det värmer massor!! Idag var andra dagen, och det kändes inte riktigt lika kaotiskt som igår, som tur va, och jag kunde faktiskt ta ett par kunder helt själv. Det var riktigt skönt att få bekräftelse på att NÅTT hade fastnat i huvudet iallafall,  det är ju helt nya datasystem och ett helt nytt "språk" att lära sig. Lite lyxigt dessutom att få starta med kortvecka, så hinner jag förhoppningsvis smälta lite över helgen. 

Som det ser ut just nu så ska vi fira midsommar här hemma hos oss med hela familjen, så imorgon efter jobbet blir det storhandling inför helgen. Det ska bli jättekul, hoppas att alla kan komma! Herman ska få börja sätta upp stora partytältet imorgon på dan, så kan jag börja möblera och pynta lite efter handlingen.

Sen ska menyn planeras! Vi får se om  alla vill ta med egen mat, eller om vi hjälps åt att hitta på något gott. Jag har varit sugen ett tag på att göra en god skagentårta till förrätt, men Annie är ju så nedrans allergisk mot fisk och skaldjur, jag ska leta lite om se om jag kan hitta på något bättre alternativ. Kanske västerbottenpaj med lax eller skaldjursröra på sidan? Och MASSOR med gräslök till!! : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar