onsdag 2 juni 2010

Renoveringsbilder: part 1

Jisses, jag var bara tvungen att lägga ut lite bilder från" renoveringen". Jag tömde kameran nyss, och tur är väl det att man fotograferar lite ibland, för man blir så lätt hemmablind annars.
Men som sagt, jag kanske inte ska ha så dåligt samvete för att jag tycket att det går långsamt ibland, vi har ju ändå hunnit en hel del här hemma.

Här är ett par bilder från utsidan av huset, hur det såg ut när vi påbörjade renoveringen, och den sista bilden är från idag, tagen precis innan Herman sågade ner trädet framför köksfönstrena.
Då:
Tujorna var ganska dominerande, om man säger så... ; )


Och nu:
Vi har hittills bytt fönster, lagt om taket, sågat ner tre st gigantiska tujor och en häck av Ölandstokar samt rensat upp bland en massa andra spridda rabatter och planteringar. Herman har lagt plattor vid soptunnorna, och som sagt även sågat ner syrenen nu. The rest is to come!

Tänkte jag ska försöka uppdatera lite överlag med hur lång vi har kommit här hemma, det kan ju bli kul att se. Jag ska nog leta upp lite fler bilder och visa tror jag, vid tillfälle..


Jag blir ju bara tvungen att avsluta med den här! Herman var ganska så nöjd med sig själv när stubben äntligen var borta!
My handyman Herman : )


1 kommentar:

  1. Aweee! Bra jobbat! Kommer knappt ihåg att det var så mycket växter på framsidan alltså... ^^

    SvaraRadera