måndag 7 juni 2010

Nu så: testet är klart!

Nu så!
Jag hade ju utlovat ett omdöme när jag väl hade provat den nya citronchokladen, och idag när vi storhandlade så kom jag ihåg att köpa med en hem. Marabou Premiums nya choklad "Cocoa Lemon", mörk 70% choklad med tryffelfyllnig och citronbitar, och jag kan som enväldig domare i juryn glatt meddela att det blev ett högt betyg. Den var riktigt, riktigt god!! 
Så fort pappret hade åkt av kom första testet: lukten. Den doftade friskt och ganska starkt av citron, så det var ingen tvekan om vad den skulle smaka. Och så smaken: choklad är ju såklart ganska uppenbar, med en tydlig smak och frisk citron, och små bitar av fräsch citron kan kännas då man tuggar.
Så jag är mer än nöjd, trots det låga betyget den fick i ett tidigare test, som du hittar här. (Vilket jag faktiskt nu i efterhand kan ifrågasätta lite, undra om personen som gjorde testet gillade choklad över huvud taget, för då borde det blivit full pott även där!!)
Jag kan starkt rekommendera den till vem som helst, framförallt såklart till "Chokladlovers", och om jag dessutom berättar att även Herman sa att den var "riktigt god" så förstår ni hur högt det slår! (Killen som aldrig i hela sitt liv tagit en endaste liten godisbit, han hatar allt vad godis heter!)

Så; köp den, om ni inte redan gjort det!
(Den finns förresten till bra pris på Willys denna vecka, 2 st för 30:-) 

2 kommentarer:

  1. Åh, himla sugen blev jag nu : )

    SvaraRadera
  2. Storasyster Annie7 juni 2010 kl. 20:39

    Åh, det var ju det jag visste....... att den skulle vara god!
    Choklad och citron tillsammans måste ju liksom bara bli bra.

    SvaraRadera