onsdag 2 juni 2010

Sunny sunny day!!

Idag har vi hunnit massor! Jag putsade fönstrena på framsidan i förmiddags medans Herman var supersuperduktig och drog upp stans största stubbe från våran trädgård, så nu ska det förhoppningsvis bli lite ordning även där. Tyvärr såg jag dock, att mitt jobb behöver göras om, alla fönster var så himla flammiga när solen låg på så det såg inte KLOKT ut, men men, man lär så länge man lever... ; ) 
Herman har även gått lös med stora motorsågen och fällt vårat syrenträd som stod på framför våra köksfönster, och tyvärr såg alldeless för skabbigt ut! Jag tror minsann att samtliga av våra grannar har syrener, och alla deras är så ofantligt fina och står i full blom just nu och bara lyser i vitt och lila, medans våran stackars krake till träd (det har nog varit en buske en gång i tiden men..) hittills bara sett torrt och gammalt ut och nu äntligen lyckats klämma fram 3 små vita blommor! Nej, vi kände att det var dags att göra nått åt saken, så det fick gå i graven och så planterar vi nått nytt och fint där istället när vi är klara med nya trallen på framsidan. Tror det blir så bra så!

Jag fixade lite lunch åt oss medans Herman skyfflade igen efter den stora stubben, och den blev jättegoda "Kebabspett". Hittade dom i kyldisken på Ica igårkväll när jag & Ida var där efter styrelsemötet och jag skulle panta lite flaskor som stod i bakluckan och tog plats. Det kostade typ 35- för 4 spett, färska och klara på pinne och allt så det vara bara slänga dem på grillen i ett par minuter. Gjorde en god fetaostallad till, och serverade med creme fraiche, sweet chili och grillade vitlöksbröd. 

Sen fixade vi lite till här hemma, innan det var dags att hämta Maja på dagis. Jag hade lovat att vi skulle cykla och hämta henne, så det blev lite stressigt i sista stund när Herman kom på att han inte hade nån luft i bakdäcket, men det löste sig och vi blev bara ett par minuter sena till dagis. Sen gick vi på stan en sväng, jag köpte ett par nya hårklämmor till mig eftersom Maja har haft sönder ALLA mina, Maja flörtade sig till ett par nya sommarskor, men vi köpte även några nya capritights till henne, de kostar ju bara 49- på H&M, det är ju riktigt billigt! En billig sommarklänning i ljusgrönt blev det oxå, och sedan köpte Herman ett par nya T-shirts till sig från Dressman.
 
Jisses, den ser verkligen neongrön ut såhär, men var jättefin i flera olika gröna nyanser på riktigt!
Jag var förresten in en snabbis på XXX och pratade lite med både chefen och ägaren ang intervjun jag var på hos dem för ett tag sedan, och fick en del positiva nyheter. Jag ska återkomma till dem imorgon, så hoppas jag att vi ska kunna komma till beslut snart!! Vi avslutade sedan med att ta en fika i solen vid fontänen, innan vi cyklade hem igen.
 
Kvällen har gått åt till att grilla (igen) laxkotletter som vi åt med grönsaksknyten och sallad, och sedan gick jag ut på en jätteskön promenad med Maria, det var välbehövligt efter middagen. Supertrevligt as always, det är så himla mycket trevligare att gå när man har sällskap och så blir det mycket bra snack oxå. I Like!

Nu ska vi mumsa på lite jordgubbar och sedan väntar sängen! Kram till er alla, och den sköna värmen SKA vara kvar hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar