lördag 29 oktober 2011

Friday, and I like it!

Har haft en såå bra dag!

Täby centrum tur och retur, shopping & mys, ett par fina och mycket oväntade fynd blev dagens skörd! Tyvärr oxå en förlust; Herman tappade en påse med 2 nyinköpt glittriga sjalar (varav en turkos!) och även nya underkläder till mig, och vi hittade den ingenstan, trots idogt letande.... : (
Dagens vinst blev dock lunchen, som ÄNTLIGEN intogs på Melanders Fisk, som jag längtat!!!!! "Om fisk kan smaka så här, så vill jag ha det varje dag!", var Herman spontana reaktion. Och då kommer det från en man som ALLTID väljer kött framför fisk, always! Jag åt en helt galen god rökt lax, serverad med gräddstuvad färsk spenat och charlottenlök, och jättegoda grönsaker. Herman åt torskrygg, färskpotatis, räkor, färsk riven pepparrot och skirat smör. Det var magiskt. Magiskt!! Och helt plötsligt satt jag där med ett glas vin i handen och hade det alldeles utmärkt! Sämre än så kan man definitivt ha det, en helt vanlig fredagslunch!

Kvällen bjöd på jättegod middag hos bästaste Nicke & Pillan. Vi bokade in tacomiddag när de var här sist och fikade, och det var supergott!! De hade bla gjort en guacamole som var galet god, jag ääälskar ju avocado,  och hade lätt kunnat slevat i mig 
hela skålen själv med en näve full med nachos ; )

Tjejorna skötte sig utmärkt, de dansade och showade för fullt från start till slut, precis som de alltid gör när vi ses. Dagen till ära hade vi (jag) utrustat dem med varsin boa, som de slängde med och fick till värsta movsen! Det var såå himla kul att se de ihop! 
(Förlåt Pillan för allt stök på golvet!) 

Sen blev det efterrätt, kaffe, jättegott vin, och såklart lite godis & snacks, som hör fredagsmyset till! Vi satt jättelänge och mysade i deras soffa sedan, och tittade på gamla kort, och hann prata om sånt vi inte hunnit prata om tidigare, ja faktiskt "allt mellan himmel & jord" för att använda en gammal klyscha! : ) Vi bokade även in en prommis nu på söndag, det behövs nog efter allt jag fått i mig idag! 

Imorgon blir det jobb till 2, sen får vi ses om vad som händer! 
Pyss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar