söndag 23 oktober 2011

Helg!

Sista timmarna på helgen; huset är städat, tvätten är snart klar och omhändertagen, det är dammsuget (men INTE svabbat!) kläder är framtagna och strukna tills imorgon, och det är t.o.m  diskat och undanplockat i köket! Så här borde varje helg avslutas!
Vi inledde dock helgen med VAB, och det var ganska skönt faktiskt, det blev lite mjukstart på det viset. Maja var på hyffsat humör och kändes mycket piggare än dagen innan, äntligen feberfri, så det blev hon och jag som var hemma, och vi tog det ganska lugnt ett tag, sen vet ni: en 5-åring gillar INTE att Ta det lugnt och mysa i soffan, och lägga pussel hur länge som helst. Så vi dansade lite (till Burlesque of course), klädde ut oss, och passade på att åka en sväng till leksaksaffären och reka inför kommande Höstmaskerad på dagins, nu på torsdag (Tack Pillan!!). Och självklart innebar det även en djupdykning i min sminkväska, Maja älskar när jag "stylar om" henne!


Kvällen avslutades i soffan med filmen "Poppers pingviner" med Jim Carrey (den va faktiskt ganska söt!) och hämtpizza. Som vanligt skrapade jag endast av fyllningen på pizzan, och lämnade botten helt blottad. Eller "naken", som Maja kallade den.

När Herman kom hem hade han förresten köpt med sig vår matta från Ikea, som vi kikat på ett tag, till vardagsrummet. En ljus, inte beige och inte vit, men iallafall en ljus sån här "rya-typ", kan man nog kalla det. Vi har ju haft våran stora turkosa matta sedan vi flyttade hit, så jag tyckte det var dax med nått nytt & fräscht, och ljust! Den här blev jättebra, och så var den lagom dyr. Och den här är storleken större än vår förra, 200x300, och himlans skön att gosa ner fötterna i : )

Lördagen blev väldans lugn, vi plockade mest och fixade lite här hemma. Himlans skönt faktiskt med en helt ledig dag tillsammans, och INGA måsten, jag kan knappt komma ihåg när det var så senast!
Kvällen däremot var bokad för mig, för tjejfest i Fj-100, hos finaste Lovisa (som har tidernas mest personliga & härliga hem!), och det blev en SÅÅÅÅ lyckad kväll. Jag har för mig att vi var nog en sisådär 12-13 tjejer kring middasgbordet, de flesta kände jag sedan förr men oxå ett par nya trevliga ansikten. Vi käkade buffé (som jag tror nästan alla bidragit till), drack vin, pratade, dansade, sjöng, skrattade, grät, försökte oss på ett krånglande Singstar, ja you name it. En mycket lyckad kväll iallafall! TACK till alla som var där, men framförallt till fina fina Lovisa som fixat och ordnat allt så mysigt!






Finaste värdinnan Lovisa!

Idag sov vi till... 10 (?) tror jag, hela familjen, mycket soft! Precis vad jag behövde efter gårdagens kalas ; ) Så det blev en lugn morgon, lite städning, sen gick vi ut. Och när vi hade varit ute en stund och fixat i trädgården, och måttat upp för nya friggeboden, kom Nicke & Pillan hit på fika, så Maja & Emma lekte en stund och byggde koja i hennes rum, och sedan blev det paj & glass till alla.

Veckan som kommer har jag inte riktig koll på, jag vet att det är maskeraden på torsdag, och jag borde alltså vara ledig på ... fredag? Och jobba lördag i så fall. Och så har vi middagsplaner både fredag & lördag tror jag, får se till att kolla upp det i veckan!

Ha en fin vecka alla bloggisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar