tisdag 4 oktober 2011

VaB: Vård av pluttig Bejb

Vilken liten lillskrota, tänk att man kan bli så pluttig när man har feber!
Febern kom i söndags morse, så det blev en mycket lugn avslutnig på en väldigt bra helg, och Herman vae hemma och VAB:ade  igår. Idag hade jag dessutom min lediga dag, så det passade väldigt bra att vara hemma idag med Smulan. 

Men eftersom hon var helt feberfri redan igår mitt på dan, så passade hon & jag på att åka iväg en sväng till Erikslund, för att leta efter vinterkläder till henne. Som vanligt är det inte så lätt, eftersom hon ärvt sin pappas långa överkropp. Overall är därmed bara att glömma, eftersom hon minst behöver strl 140 för att det ska passa på längden, men då blir ärmar, axelparti, och framförallt benen SÅÅÅ galet långa så det är bara att glömma. Och att sy upp/om är inte att tänka på!
Så det blir tvådelat för hennes del, men eftersom hon (precis som jag var när jag var lika gammal) var bred över höfterna så passar inte alla modeller där heller.  McKinley; för smal & rak,  POP; konstig passform på overallen och byxan satt helt galet, Bamse; fanns bara overall i hennes storlek, och till slut KAXS; den här skulle kunna funka, jacka satt helt perfekt, men byxan var tyvärr helt stum i midjan och med kardborre fram i stället för dragkedja i gylfen, och den ville lätt spricka upp då hon böjde sig framåt. Vi provade alla märken vi kom över, jag kommer inte ens ihåg hälften, men vi var inne i ALLA butiker som hade barnkläder, men vi hittade inget som vi trodde på till 100%. 

Vi köpte med oss ett KAXS-set iallafall, men efter att ha tittat runt på massor med hemsidor, så har vi klickat hem ett tvådelat rött Didriksson-set, det ser ut att vara lite rymligare i modellen, så nu hoppas vi på det!

Så här ser det ut:

Imorgon är det "Familjekväll" på dagis. Vi ska grilla korv ihop allesamman ute på gården, och sedan ska det visst bli någon form av aktiviteter och info. Ser faktiskt fram emot det!

By the way: INGEN kam väl ha undgått att det är "Kanelbullens dag" (man kan ju dessutom undra WHO THE HELL som kom på den idén!), och det är ju lätt att motstå när man ska motstå kolhydrater.
NOT!! But I did, jag var stark, all day through! Skitstolt, yes yes, för det var INTE lätt....
(Jag hade gärna svullat i mig typ 1000 stycken kanelbullar, men då hade väl magen stått i 8 hörn!!?)

Nu säger Herman by the way att han klickat hem det rosa setet i stället, och det ser ut så här:

Så länge det passar henne blir jag asnöjd oavsett färg, jag orkar verkligen inte hålla på såhär att leta & prova igen, jag orkar inte!!!!

(Kan man inte Vab:a för sin egen skull förresten, mest bara för att man tycker synd om sig själv, och borde få lite omtanke och lite vila? Framförallt såhär första dagen på mensen, jag har såååå ont i magen att jag helst skulle dö, men knaprar Ipren och vill helst gå omkring med en vetekudde fasttejpad på magen hela dan. Typ.. )

Nu ska jag kasta in Maja i hennes säng igen,
puss på er alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar