torsdag 27 oktober 2011

Vad luktar du?

Ni vet hur häftigt det är med dofter, hur en doft verkligen kan trigga igång ett minne, på nolltid typ!
Hur lukten av kanelbullar omedelbart får mig att tänka på mamma (och faktiskt även doften av en nytänd cigarett, samma sak, låter inte jättemysigt kanske, men en nytänd cigg luktar faktiskt gott!), doften av varmt sommarregn påminner om skolavslutning, och citrongräs och koriander får mig att längta tillbaka till Thailand. 

Eller när man var ung & kär, och råkade få tag i sin drömkilles kvarglömda tröja, eller sjal, och bara kunde borra ner näsan och drömma sig bort, och inhalera hans fantastiska parfym. Och sova med tröjan bredvid, tätt omslingrad, och önska att han låg där istället... Finns det nått bättre förresten, än killar som luktar gott? Det är en av mina absoluta favvisar, inget kan väl vara härligare? En kille som luktar gott, det är en riktig turn on, om du frågar mig!
Eller motsatt effekt, en kille som inte luktar fräscht, det är ju värre än värst!!
Då får han heller vara ful som stryk, men lukta gott!
Örjan t.ex. luktade såå gott i sin Jean-Paul Gaultier parfym, ni vet den där med blårandiga kroppen, men Herman luktade inte alls gott i den, nope nope! Han är mer en Armani & Boss-kille. Men nyligen förresten så kom han hem med ett parfymprov, nu kommer jag inte ihåg vad det va för sort.... men den luktade iallafall PRECIS som jag vill att han ska lukta! Fab, I tell you!

Och att få snoosa in sig i hans nacke, dra händerna genom håret, sniffa på parfymen...
Gonatt!

; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar