torsdag 24 februari 2011

Det är lite stiltje på vågen just nu, det händer ingenting! Jag blir sååå frustrerad! Vet inte om jag gör nått fel, jag käkar likadant och så, men det händer liksom ingenting!? Jag vet ju att jag borde träna oxå, och jag VILL faktiskt, jag vet bara inte vart jag sa hitta tiden till det. Ska nog leta runt på lite bloggar och forum och se om jag kan få lite nya idéer, och kanske komma på nån ny maträtt. Frukost och mellis tycker jag är svårast just nu. Kom gärna med förslag på LCHF-food om du har, allt mottages tacksamt! : )

På kvällen när jag kommer hem är klockan oftast runt halv 7, sen är det middag, lite gos med familjen, nattning och sagostund, och hjälpas åt med huset och tvätt och sånt. Sen är jag död! Är det DÅ man ska träna? Jag försöker ta en promenad på lunchen, det blir inte varje dag tyvärr, det borde det bli, men det blir det inte. Och jag vet ju att det säkert skulle hända mycket mer om jag bara hann få in liiite träning här och där iallafall. Jag kanske skulle få till det där lilla iallafall, till att starta med? Istället för att vara skitstressad över att jag inte hinna med och köpa träningskort. Typ promenera på lunchen, helst av allt gå till och från jobbet, och faktiskt cykla lite på kvällen, eller köra ett pass på Wii-brädan (som ju faktiskt är riktigt kul!)...

Tja, nått måste jag ju hitta på, nu går det för långsamt. Dessutom har jag ju köpt en jättefin jeanskjol idag, som överhuvudtaget inte går att stänga (än så länge!), men den SKA jag i! Baske mig!!

Mat idag
Frulle: räkor, gurka och salladsdressing, thé
Lunch: kycklinggryta med sallad och keso
Mellis: ägg med majjo
Middag: sallad toppad med skagenröra och ägg, thé

1 kommentar:

  1. Köp en stegräknare och "tävla" med dig själv. Du blir det säkert lättare att komma ut på lunchen. Dom säger man ska gå 12.000 steg per dag för att gå ner i vikt. Boka in kvällspromenader med kompisar som bor i närheten = både motion och trevligt! Försök även få med någon arbetskamrat eller kompis som jobbar nära dig att gå med på luncherna. Alltid tervligare med sällsap.
    Lycka till!

    SvaraRadera