söndag 6 februari 2011

Nytt på väg(g)en

För två veckor sedan fick vi ett ryck här hemma och började göra om hallen. Vi har haft en stor garderob direkt innanför dörren, och med en hall helt utan direkt ljusinsläpp så har det varit ganska mörkt och trångt precis innanför dörren. Så; rensning bland alla ytterkläder, ut med garderoben, omtapetsering av två väggar och upp med en massa nya krokar direkt på väggen istället. Awsome! : ) Nu fattas bara lite piff, nya lampor och sen, sen så ska ni få se bilder. Men här kommer några "på vägen"...





Sen kom jag på att det saknades nått där, så jag bestämde mig måla en tavla. Men jag hittade såklart inga dukar i rätt mått, så Herman fick köpa virke och snickra ihop en ram som jag spände duk över, och vips så blev det superbra. Jag köpte faktiskt teflonbehandlad linneduk som väv, det finns ju inte så många konstnärsbutiker här i stan, men det funkade utmärkt, och va kanon att måla på! Maja och jag inledde målandet tillsammans, och jag har pillat och målat lite på den nu i omgångar, men ikväll blev jag äntligen nöjd! Ta-da! : )














...och så lite glitter förståss.. ; )

1 kommentar:

  1. Oj vilken skillnad det blev! "Ljust & fräscht" känns väl som en uttjatad klyscha idag men dock ;-)

    Men bäst var ju ändå er tavla. Jag blev super inspirerad - vilket mysigt projekt & reslutatet blev ju så fint!

    Må så gott!
    /Lina

    SvaraRadera