lördag 19 februari 2011

Melodifestivalen!

Yes, eftersom umgänget blev inställt för tredje veckan i rad så sitter vi hemma och är både förväntansfulla och kritiska inför kvällen festival!

Har nog högst förväntningar inför denna vecka, även fast vi inte tjuvlyssnat nått på bidragen innan. Nu ska vi se....

1. Linda med "Lucky Me"
Tja... vet inte. Hennes jacka ser billig ut, det stör mig, tyvärr tar det fokus från låten. Annars är det helt okej eller, men är detta verkligen hennes grej, jag blir tveksam..? Mello Linda, på riktigt?

2. Simon med "Tid att andas"
Lilla Simon, som gick i gymnasiet på Rytmus i Stockholm, då jag jobbade där som kanslist. Hur gullig kille som helst, och dessutom utnämnd till "Mr Gay 2010". Låten är helt ok, Kempe kan leverera som vanligt, tyvärr tycker jag faktiskt att Simons nervositet lyser igenom..

3. Sara med "Enemy"
Hoppsan, hon ser fan.. STARK ut! I like!
Annars svag inledning. Låter som "Jordin Sparks" låt Battlefield! Bu
Enda plusset hittills är att hon va snygg, och att koreografin va fräsch. Annars ser hon lite för plågad ut för min smak. Skorna får högst betyg!
(Och som sidospår: anar vi en liten putmage på Sara? Är hon gravid? Sjuukt smal annars ju, men nu blir jag nyfiken!)

För övrigt anser jag att "mellansnacken" är galet pinsamma. Känns buskis allover, vilket jag är galet allergiskt mot! Vad hände med Dolph Lundgren?? ; )

4. The playtones med "The King"
ÄLSKAR KÖRTJEJERNAS OUTFIT!! : )
Låten va ju.. ok? För stilen alltså, men inte mer än så. Inte min smak eller min stil.
Tyvärr hemskt folkkära, vi vet ju hur det gick i Dansbandskampen : (

5. "Shirleys Angels" med "I thought it was forever" 
Ser bra ut, Shirley har legat i hårdträning för att platsa mellan två dansare. I like kläderna a lot, ser fräscht ut, stilrent och precis lagom glammigt. Skönt att nån annan på scen visar mera bröst än vad Shirley själv gör för en gångs skull..
Låten är faktiskt riktigt bra nu mot slutet, vi får se hur långt den räcker! 

6. Sebastian med "No one else could"
Han ser lite ut som en snopp utan håret, tyvärr. När klippte han sig, hur har jag missat detta?
Låten låter som nått annat.. kan inte komma på vad. Stark refräng dock! 

7. Sara Varga med "Spring för livet"
Gillar henne, kul att hon varit med och skrivit låten själv. Hon ser vääldigt mycket ut som den där unga Hollywoodfrun Isabell Adrian (?) med sitt långa hår där bakom mikrofonen. Låten känns väldigt mycket Lisa Ekdahl, tyvärr inte en av mina favvisar. Helt okej trots allt, men lite fegt. 

8. Erik Saade med "Popular"
"...Den som saade han var det!" Helt fantastiskt!!! Haha!!
Rött och svart alltså, var det nått förbestämt tema för deltävlingen i Linköping, eller? Men again, Kempe han kan. Dansarna ser sjukt tighta ut, skitsnyggt nummer. Låter lite som den gamla klassikern "Oh mama", men det kan ju knappast vara en nackdel.. ; ) Fattar inte grejen med glasburen, fick han inte ha vatten på scen i år eller? Kanske för att det är så kallt ute, man vill ju inte att nån ska halka på isen ; )
(Samtliga bilder från Aftonbladet)

2 kommentarer:

  1. Vilken klockren resumé. Jag gillar den skarpt :-) hade velat se Shirley till Final!!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera