onsdag 23 februari 2011

FÖR KALLT!

Det är för kallt. För kallt för mig! Jag funkar inte vid de här temperaturerna!

Hur ska man kunna tänka klart och helst få någonting vettigt gjort när det är sånna här temperaturer, va? Jag vill helst gå i ide just nu, och inte vakna förrän tidigast i april, och då ska marken vara grön och solen ska skina. Och man kan gå i korta byxor utan att folk stirrar ögonen ur sig! 

Jag fattar faktiskt inte grejen: om jag går i byxor, typ capri, är det alltså konstigare än folk (läs fjortisar) som går i "klänningar" som inte ens döljer hela rumpan, utan slutar så att man fortfarande kan se troskanten? DET är alltså mer normalt, än en byxa som visar ca 10 cm av vristen, en dag är det är typ -10 ute. Och helst så har det bara nylonstrumpbyxor till dessa små klänningar. Hello, det är ju KALLARE än att gå helt barbent!!

Idag har Maja dessutom utedag på dagis, de fick välja på att åka skridskor eller åka pulka. FAst jag vet inte om det blir av, är det kallare än typ  -10 så är det nog för kallt för de små liven att spendera en hel dag utomhus. Helst skulle jag bara vilja ligga kvar under täcket idag....

Come spring, come spring... <3

1 kommentar:

  1. Åh, jag håller med... jag vill INTE byta när jag går i mina termobrallor och luva och halsduk som täcker hela ansiktet - och jag möter flickor på väg till krogen i nylonstrumpbyxor. BURR! Idioti : )

    SvaraRadera