onsdag 12 december 2012

Dress-mess!!

Jag försöker att inte gräva ner mig, jävla jävla skit va arg och frustrerad jag är på Försäkringskassan!!! Istället för att tänka mer på det nu, jag kan inte göra ett dugg åt saken just nu, så försöker jag hålla mig sysselsatt med annat. 

Nyss så skulle jag ta fram kläderna till Julshowen nu i helgen, och kolla av ifall det va nått som behövde strykas eller så, det är ju så skönt att kunna bocka av och var förberedd, så slipper man den där hemska "sista-miuten-stressen", när allt ändå bara går fel. Men nu hittar jag dom inte?! Va fan?? 
Jag lät ju sy upp en klänning i höstas hos min sömmerska, eftersom jag kände att nu kunde jag väl ändå kosta på mig det, gravid å allt. En svart gravidklänning i paljettyg, just till julshowen, bara för att slippa just sånt här, när jag ändå visste vad jag ville ha. Men nu är den som bortblåst?! Hello?
Hur är det möjligt? Har jag hängt den på nått jättesuperbra ställe, och tänkt att "det där blir ju bra, till sen, då hänger den inte i vägen", eller har jag bara totalt fått hjärnsläpp??
Tänk om jag inte hittar den, den är ju sprillans ny och uppsydd åt mig, det skulle ju känns ganska så snöppligt om den inte kom fram, det kan jag ju säga...

För att inte bli helt galen så pausade jag i klädletandet och gjorde lunch, idag blev det en grillad macka med kallrökt lax, pepparrot, rödlök och brie. Asgott. Precis vad jag var sugen på. Skönt att det fanns NÅTT idag som blev rätt! ;)

Det har varit lite dåligt med matbilder ett tag, eller hur! ;)
Jag har inte haft så jättemycket ork eller inspiration, och det känns ju halvtråkigt att lägga upp bilder på hämtpizza, potatisbullar eller fil & flingor.. SÅ; idag blir det bild på både frukost och lunch! 

Frulle i sann decemberanda:
tomtegröt med kanel å socker, och skinkmacka på hårt bröd med stark senap, och en latte från vår nya Tassimo. Good!

Lunch:
jättegoda laxmackan! Jag glömde ta bild på den när det var klart, så det blev en bild från grillen istället. Vi har ju en grill bredvid vår spis på köksön, som vi tyvärr använder på tok för sällan, men till mackor är den iallafall helt suverän! Smörgåsen blev serverad med en sallad m ruccola, soltorkade tomater och pinje- & valnötter.


I eftermiddag, innan jag hämtar Maja på skolan, så ska jag slå in lite julklappar tror jag. Vi handlade faktiskt klart ALLA julklappar häromdan, det va helt sjukt skönt! Och verkligen i god tid, för att vara oss!! Några i butik, och några faktiskt på nätet. Jag/vi har handlat massor online förut, men faktiskt aldrig julklappar, så i år blev det första gången. Vet man bara exakt vad man ska ha, så kan man veeerkligen hittabra priser!! Vi har bla att köpt en snowracer till Maja, och rosa skitsnygg Stiga, och på nätet och i butik så skiljer det nästan 500:-!! 500 Spänn, det är ju helt galet?! Och då ingår dessutom frakten. 

Hur ligger ni till i "Klappjakten"? 

1 kommentar:

  1. Tack snälla Elin..:))
    Ja dom är köpta i år..finns i två storlekar och den i Elmas rum är den lilla. Den stora har vi i tvättstugan..:))

    Ses på lördag..ska bli såå kul att höra er sjunga vackra julsånger!
    Kraam

    SvaraRadera