fredag 21 december 2012

Lokalt odlat ; )

Imorse mådde jag bra, Thank God, så jag var uppe redan vid halv 7 och donade lite. Såå skönt med lite ensamtid innan familjen vaknar! : ) Sen gjorde jag mig iordning och tog på klänning, för idag var jag bjuden till jobbet på Julfrukost och mys. Det var såå himla trevligt att träffa alla kollegorna igen! Jag har ju iofs varit där ett par ggr som hastigast och hälsat på under hösten, men man hinner ja aldrig prata med alla. 

Det blev skinkmacka, tomtegröt, och sen fick vi julklapp av Pia; ett jättefint handgjort litet får, att ha som en fotpall eller vad man vill, av "lokalt odlade" får som Pia sa. Verkligen supermysiga! Jag fick riktig "Ernst"-känsla av dem, det skulle nog passa perfekt i det kommande uterummet, som jag har tänkt  ska ha lite "Gotlands-stuk" när det väl är dags, det ligger väl bara ett par, 3 år bort i tiden? ; ) Så när som helst med andra ord! 

Sen skulle jag ha lunchat med Bakas, men det fick vi flytta å ett par dagar då det körde ihop sig lite här hemma. Mycket ska hinnas med så här innan jul, och sen skulle även en kille komma och kolla för att ev. flyta golvet ute i "nya huset". Det vore såå bra om han tar jobbet, så att vi kan komma vidare!!

Ikväll är vi bjudna till Stockholm på "middag och mys", hos Anders & Lotta och barnen, jag ser verkligen fram emot det, vi träffas verkligen på tok för sällan, det skriver jag säkert varje gång!

Jag lägger in bilder senare, nu måste vi hinna få i oss lite lunch!
"Over and out" på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar