onsdag 5 december 2012

S N O W

My oh my, oh my, OH MY!!! Såååå himla mycket snö!!
Jag visste ju att det skulle komma ett gäng snö inatt, och jag har hört att det har snöat mot fönstret men trodde väl ändå inte att det skulle se ut SÅHÄR när jag vaknade. Jag är såååå glad och tacksam över både snöslungan OCH fina maken, som utan minsta mankemang går ut och kör den i stormen, samt går med Måjjan till skolan i 100% motvind, så jag slipper sladda omkring med magen. 

Som  vanligt är han en snäll kille och drar av uppfarten åt grannarna oxå! 
Haha, kolla in, det är han som är det vandrande snömolnet därborta!

Och en liten tumme upp, eller dagens ros eller vad man nu vill kalla det, till ALLA dagisfröknar och all förskolpersonal, som i sånt här väder (eller kanske mer oavsett väder) bylsar på både sig själva och tjugo ungar, och går ut och aktiverar dem. Riktigt mycket cred till er!!! 
Jag vet ju själv, jag har spenderat ett par år inom barnomsorgen, och det är inte alltid så suuuperkul, framförallt inte när man ska ut på dagens andra tur, och ska få på 2-åringarna sina redan blöta vinterkläder igen (eftersom det allt som oftast inte finns extrakläder, eller fungerande torkskåp som räcker till...)

Så ta det lugnt idag, Herman va ute å körde en sväng förut, och det var GLASHALT inne i stan trots vinterdäck, 4-hjulsdrift, och så körde han bara i 30.. Har ingen aning om hur det är ute på vägarna, men jag kan ju tänka mig, den här snöblåsten dessutom bidrar ju inte till god sikt.

Ha en fin dag alla, & Kör försiktigt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar