lördag 29 december 2012

Frisk & Fisk!

Ett par dagars slappande på jullovet ska man absolut hinna med, men blandar man upp det med även ett par dagars magsjuka (?) så blir resultatet en galet rastlös Elin!! 

Precis efter jul blev Maja knasig i magen, men det måste varit någon sorts raketvariant, för på drygt 1 dygn hann det komma, braka ut, och gå över. Såå himla skönt! Hon hade ju dessutom fått "Disney on Ice"-biljett att gå tillsamman smed sina kusiner och moster/morbror redan nu den 27:e, så jag kände liiite panik innan, tänk om hon inte skulle hinna piggna till, det hade ju verkligen varit för tråkigt om hon skulle ha missat showen, men som tur blev blev hon frisk i god tid! : )
De var borta nästan hela torsdagen, så det var en sjukt trött men mycket glad tjej som kom hem!
Tack igen Annie & Micke för en jättefin julklapp! 

Sen vet ni ju hur det är med sjuka killar... ; )
Herman fick sig en släng också av nån magsjukebacill, och då är det lika bra att hålla sig undan. Och precis som vanligt, så tror han att det gått över lika snabbt som det kom, och tar ut segern i förskott. Vilket betyder pizza. Vilket betyder baklsag, Vilket betyder iallafall 2 dagar till av risig mage, och en galet uttråkad fru!!
(Mest synd om mig alltså!) 

Anyhow, jag höll mig så mycket jag kunde på varsamt avstånd (Inget hångel och kyssar alltså) och nu är båda två friska, inga bakslag än iallafall, och det känns ju bara såå himla skönt när man får "städa ur sjukan" ur huset! Allt i tvätten; handdukar, sängkläder, kläder! Städa och göra rent överallt så det luktar gott och fräscht, och inga baciller finns kvar! I love it!

Herman kände nog på sig att jag var galet rastlös, så imorse efter städ och tvätt, så klädde vi på oss och bara åkte iväg någonstans, utan att veta vart! Sånt gillar jag : ) Vi hamnade i Täby Centrum, där ligger ju dessutom en av mina absoluta favvisrestauranger, så det blev självklart lunch på "Melanders Fisk", och sen lite shopping efter maten.
Färskrökt lax, med grädd- och chalottenstuvad bladspenat. Gudomligt gott. Tyvärr blev det inget vin till denna gång.. ; )

Maja åt räksallad med avocado och och färsk sparris

Pocherad och lättrimmad torskrygg, serverad med räkor, 
riven pepparrot och brynt smör

Vi köpte ett par presenter, det är 2 "barnkalas" inbokade nu första veckan i januari, och sen hittade jag även 2 par nya bh:ar. Vet inte om den butiken funnits länge, jag har iallafall aldrig sett den tidigare. Utbudet var iallafall jättebra, massor av snyggt i stora storlekar, så det blev en vaniljfärgad amningsbh, MED bygel, och en skitsnygg balconette i svart spets. SOM jag har letat efter en sån, men det brukar aldrig finnas i min size, (85i) men de hade massor även där, och det var ju jätteroligt att se! 
Jag tror att det får bli ett besök till där ganska så snart : )

Måste ju förresten slänga in ett par "jag-passar-bara-på-att-ta-ett-par-fjortis-ego-pics-när-jag-ändå-står-framför-spegeln-här-i-köpcentrumet-bilder" ; )  (och skyller lite snyggt på att jag passade på att fotografera magen!) Bilden underifrån tog Maja! : )




Nu ska vi ta en liten kvällsmacka innan det är dags att sova, jag har varit mätt av den supergoda lunchen länge! : ) Vi köpte nämligen med oss deras egen färska skageröra från Melanders, så det blir Skagentoast och thé till middag, inge synd om oss alls!

Imorgon ska Herman jobba på dan, vi får se vad Måjjan och jag hittar på under tiden. På kvällen blir det lite mys och umgås med kompisar här hemma, så jag ska handla innan han åker. Det ska bli såå trevligt att ses, äntligen!!! 

1 kommentar:

  1. Fisken ser väldigt god ut :) och du är lika fin som vanligt <3

    Hoppas ni får en trevlig kväll och en superbra nyårsafton!

    Kram!

    SvaraRadera