måndag 17 december 2012

MVC i Uppsala

Idag hade vi tid i Uppsala på Spec Mödravården igen, för ny tillväxtkontroll och efterföljande läkarbesök med trevliga överläkaren Birgitta (som är rar fast dominant, som Herman uttryckte det i bilen hem). Sköterskan som gjorde Tillväxtkontrollen/Ultraljudet var ju bara sååå mycket gulligare än spektaklet vi fick träffa sist, hon var ju rent gräslig, faktiskt!! 

Allt såg superfint ut iallafall, det sparkade på rejält under hela undersökningen, som vanligt, och bebisen följer sin kurva perfekt. Som det ser ut nu så kommer bebben att bli bara precis pyttelite större än vara Maja var, som vägde 3020g när hon föddes. Jag lyckades flörta till mig en bild också, som jag tycker va jättefin. Bebisen fyller ju liksom ut bilden på ett annat sätt nu, än tidgare, det blir inte så mycket luft kvar på sidorna, av nån anledning ; ) Ansiktet, med en exakt kopia av Majas näsa (!) och en liten hand som boxar rakt upp : ) Det ska bli sååå roligt att få se vem det är som kickar runt så därinne!


Förresten, jag skrev ju om allt strul med Försäkringskassan häromdan, och idag var jag beredd att sitta kvar inne hos läkaren tills hon hade försett mig med de intyg jag behöver, för att kunna komplettera med. Det lustiga blev, att det var HON, läkaren, som tog upp ämnet, när jag precis satt och laddade för att stålsätta mig och vara stark. "Jag såg här att det har varit lite struligt för dig, jag gick igenom dina intyg och handlingar, och jag kan förstå att det har varit tufft ett tag, men nu ser det ju iallafall ut att ha ordnat sig?!" Jag och Herman bara stirrade på varandra, vaddå??? 
Jodå, min läkare här hade, precis som han lovat senast, skickat in ett extra kompletterande intyg för HELA min sjukskrivningsperiod till Försäkringskassan, som hon skrev ut och gav till mig. Jag blev så glad, förvånad och framförallt LÄTTAD när jag läste det, att jag faktiskt började grina, där och då. INTE likt mig! (Hello hormoner!!) 

Nu hoppas jag bara att det här ska vara tillräckligt, och att det ska godkänna allting, helst utan mera strul. Så fort vi kom hem ringde jag upp min handläggare, som SVARADE, och jag berättade lite kort, och hon lät faktiskt lika glad som jag. Hoppas hoppas hoppas hoppas att det räcker med det här.... : )
När jag hämtade Maja på skolan passade vi på att gå förbi en brevlåda oxå, och la på en kopia av intyget till FSK, bara utifall sådär, så vet JAG att jag har skickat in det, så nu ska dom fasen inte ha nått att klaga på!!!!!

Promenaden, som by the way tog 1,5 timme, alltså till skolan och tillbaks, och så förbi brevlådan som ligger bara här precis vid tobaksaffären, då är man i fin form, vill jag lova! ; ) Jävla pruttsnö rent ut sagt, det är ju OMÖJLIGT att gå någonstans, och det är fanken inte skottat på trottoarerna ens ett dugg!! Jag LOVAR att det kommer vara jag som bitchar om det här om några veckor, när vi ska göra samma promenad med en barnvagn också! (Det är sjuuukt galet vad jag ser fram emot det förresten, barnvagnspromenaderna alltså, fast utan snön då helst!) 

Nu ska jag sova, jag är helt slut, och dessutom är det slut på varmvatten efter Majas bad (Jaaaa, vi ska köpa ny panna snart!), så det blev bara en snabbdusch för mig ikväll, jag får tvätta håret imorgon innan det är dags för frisören. En typiskt praktisk och astråkig "mammapage", nu när man ska hinna med både sig själv och en nyfödd, kan det va nått? "Något lättskött, tack!"

Skulle inte tro det! ; )

Godnatt på er, alla mina fina!!





1 kommentar:

  1. Ha ha, du i lättskött page?!! Skulle inte tro det va ;-)
    Hoppas det löser sig med FK
    Kram Tessan

    SvaraRadera