fredag 7 december 2012

F R I D A Y F R I D A Y

Det är verkligen mysigt att sitta och kika runt på andra bloggar, framförallt såhär i juletid. Mycket läsglädje! Jag gillar hur alla julämnen avhandlas, och mitt i allt så känner man sig ganska så precis lika mycket människa som alla andra. Traditioner, julklappsångest, önskelista, julavslutningar, glöggmys, snöskottning, snyggaste pimpet hemma, bästa recepten, släkten, stressen över allt "man Borde men inte hinner", och där och då så är det väldans skönt att se att alla, ALLA har det likadant!

Jag har verkligen sett fram emot den här julen länge, och antagligen romatiserat den bara en smula. "Julen med magen", det skulle ju verkligen bli såå perfekt! : ) Att få gå hem från jobbet med bara ett par veckor kvar till BF, och mysa in sig och förbereda för jul och bebisankomst, när dagarna är som mörkast. Tänk va, så annorlunda det kan bli!? Jag hade väl aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle vara hemma i princip hela graviditeten, och må som jag mår, och har mått. Det finns verkligen inte en endaste grej som är likadan som med Majas graviditet, jag kan inte nog förundras av det! 

Att få gå hemma och småpyssla, det kan jag göra hela dagarna, de dagarna som jag kommer upp ur sängen vill säga. Men det HAR verkligen blivit annorlunda, jag har mest försökt att hålla mig sysselsatt hela hösten med olika små projekt, och nu står ändå julen och knackar på dörren! Det känns så futtigt, att inte ens kunna gå ut själv i boden för att hämta in jord så jag kan göra julplanteringarna, utan till och med DET måste jag be om hjälp med, om det är en sån dag. En dag med yrsel, illamående, och en sån förbannad smärta i ryggen/ischias/foglossning, så att INGENTING hjälper! No pills, inget! 
Jag har vilat maaaassor, det ska gudarna veta, men hur lätt är DET då vissa dagar, när huset är fullt av alla byggisar som för liv, och vill ha kaffe & mazariner titt som tätt? ; )

På ett sätt är det ändå skönt att ha dem här, det ger mig nått att pyssla med, jag tvingar upp mig för att komma igång, och det r roligt att se hur vårt "nya liv" tar form. Men igen, det som JAG hade trott: springa i affärer och leta inredningsinspiration, välja golv, mattor och kakel, vara engagerad och hjälpa till med byggeriet, no no no, det får helt enkelt vänta... 

Idag är det veckans bästa dag, det kändes redan igårkväll, 
välkommen HÄRLIGA FREDAG!! 

(..och så ska vi se om "min lilla önskan" slår in, jag hoppas såååå mycket!!)



1 kommentar:

  1. Heej Elin!
    Kul att du kikade in hos mig och lämnade ett litet spår..blir såå glad varje gång..:))

    Ha en mysig helg nu & hoppas du får må bra!
    Kraam

    SvaraRadera