onsdag 12 december 2012

Tungt, tyngre, SKITTUNGT!!

Jag bara orkar inte med dom längre...
Jävla Försäkringskassan, HUUUUUR jäkla svårt kan det vara??!!

Jag gick på semester från jobbet veckan innan midsommar i år, men fick "avbryta" den och blev sjukskriven istället efter 2 veckor, då jag mådde så himla illa och var sängliggandes hela tiden. Efter det har jag inte kunnat gå tillbaka nått till jobbet, utan har alltså varit sjukskriven på heltid sedan dess. Illamående, yrsel, kräkningar, synbortfall, högt blodtryck, svimningar, och nu på senare tid även galen huvudvärk, migrän, domningar i benen, superhårda sparkar och tryck i hela bäckenet, ischias och en förbannad foglossning from hell. Typ så kan man beskriva den hr graviditeten. Helt galet faktiskt. Med Maja blev det lite tungt på slutet, och det var ju "jobbigt", men det här känns faktiskt som ett skämt ibland. 

För att göra det hela ännu lite roligare så fick jag meddelande från FSK sista dagarna i november, att det var massor med uppgifter som fattades i mina sjukskrivningspapper som läkaren skickat in, så dom hade ännu inte kunnat börjat handlägga mitt ärende. De hade därför skickat ett brev till min läkare, och bett honom att komplettera och fylla i, och returnera de, senaste den 10 dec. Alltså igår.

IDAG hade jag uppföljning med densamme läkare, och frågade först av allt hur det gått med mina papper. Iom att FSK inte fått in det dom har velat ha, har jag mao inte fått ut det jag har velat ha. Sjukersättning. Inte en krona sedan midsommar. Ni kan ju gissa vad det gör för ekonomin, och den stress och oro som redan finns, med allt annat som varit jobbigt den här graviditeten. Att inte få NÅN SOM HELST ersättning på 6 månader, och att dessutom samtidigt stå mitt i en husutbyggnad som rent ut sagt ÄTER pengar.. Man kan ju bli deprimerad och börja grina för mindre!!

Det jag framförallt undrar över, är varför det tagit FSK 5 MÅNADER att komma på det här? Märkte dom verkligen inte det på en gång, att det saknades uppgifter??

Han svarade iallafall det jag absolut inte ville höra. 
-Vilka papper, vad, jag har inte fått något??!

Panik, svett, stress.....
Jag hade som tur med mig kopiorna som FSK skickat till mig för kännedom, så vi gick igenom allt tillsammans, och han mailade in alla uppgifter direkt, och lovade även att skicka ett separat följebrev för att förklara situationen. Hoppas bara att det hjälper, jag kommer bli galen annars!

Dessutom, såklart, (ni trodde väl inte att det räckte såhär?) så har de missat att skriva ut ett moderskapsintyg till mig, vilket man ska få då man gjort sitt första ultraljud. Jag har påpekat detta, men det har inte hänt ngt. Jag berättade även det här för doktorn idag, intyget behövs nämligen för att man skall kunna planera och även ansöka om föräldrapenning mot densamma, underbara FSK. Han sa att det inte va hans jobb, utan det kunde min barnmorska göra, som jag ska träffa nu på fredag. 

Jag tror fasen jag blir galen snart, på riktigt!! Det här är inge roligt!!!!
Nya stressmoment som jag inte kan styra ett dugg över, och samtidigt är det absolut jätteviktigt att jag tar det extra lugnt nu, så att både jag och bebisen mår bra. Men HUR FAN ska man kunna göra det under de här förutsättningarna????????!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar