torsdag 13 december 2012

Genrep!

Vilken knasig dag, det blev inte alls som jag hade tänkt idag. Och en lika knasig kväll!

Julklapparna blev iallafall inslagna, alla utom en som måste kompletteras först, innan det kan åka ner i lådan. Till jobbet och jobbarkompisarna kom jag inte heller, jag kunde knappt ta två steg efter varandra här hemma utan att hålla mig i köksbänkarna, så att ta mig upp på stan blev inte att tänka på. Hoppas jag kan titta förbi dem imorgon istället!

Jag kom iallafall iväg till övningen med kören ikväll, det var vårt egna sista genrep innan Julkonserten nu på lördag, så det kändes som att det var bra att vara med. Herman va snäll som vanligt, och körde upp mig till kyrkan :)
Fast, det blev ju inte sådär jättemycket övat för min del. Jag provade att stå upp, men efter bara ett par låtar var jag tvungen att gå och sätta mig, det gjorde för ont! Mitt bäcken och hela höfterna, ja jag vet inte ens hur man ska förklara, det gjorde bara såååå ont! Det är som att man inte riktigt "sitter fast" i sig själv, utan att nått skulle kunna lossna och bebben "trilla" ut närsomhelst, skitläskigt är det!
Jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det till konserten, jag kan ju inte gå och sätta mig då med, så jag tror nog att jag tar med en barstol hemifrån, så får jag prova att sitta på den. Då borde jag ju komma i hyffast samma höjd som resten av kören. Annars får jag helt enkelt strunta i att vara med på konserten, men det vill jag ju inte! Jag vill ju sjunga! Och Jonas och jag som ska sjunga vår duett å allt... 

Och Tessan som typ svimmade på scen, mitt i en låt, hon mådde inte alls bra. Jag fattar inte alls vad som hände?! Hoppas hon piggar på sig! 

Men, det är ju å andra sidan NU det ska komma, allt det här knäppa och oväntade, på repet, så kommer det gå galant sedan på konserten, eller hur?! :)

Imorgon ska jag försöka att sova lite, sedan ska jag beställa blommor till konserten, och så förhoppningsvis ta mig till stan. På eftermiddan/kvällen har vi rep med musikerna, och då kommer ju hela kvällen att gå. Nu är det dags att sova, jag ska bara få den här lilla kickern i magen att lugna ner sig lite.. Det brukar gå sådär, helt ärligt.. ;)

KRAM & GONATT!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar