tisdag 25 december 2012

JULAFTON 2012

Ja, iallafall en liten pyttig stund till, illafall för min del. Klockan har redan passerat midnatt, så ska vi vara petiga så är det redan juldagen. 

Dagen har varit hel perfekt, iallafall om jag får tycka.
Igår gjorde vi klart allt det sista här hemma så långt det gick, så när vi vaknade imorse var det fint, städat och pyntat överallt. Vi startade med julfrukost; skinkmackor med stark senap, lite olika ostar och korvar, salami, grönsaker, gott bröd, och självklart fick Maja öppna ett paket direkt efter frukosten. Det där viktiga endaste paketet, som gör att man lite lättare kan stå ut tills resten öppnas ; )

Paketet innehöll årets julklänning, en jättefin och skön röd liten sak från POP, och hon blev jätteglad! Ihop med vita strumpor och lockar i det långa håret, var sedan dagens outfit fulländad : )

Under dagen tog vi det bara lungt, myste och började med lång den gfrukost, och sedan ordnade vi med den sista maten; vi kokade äggen, gjorde Västerbottenpaj, Herman gjorde köttbullarna, och till slut packade vi matkorgen full och stora säcken med alla julklappar innan vi begav oss till storasyster Annie. 

In med alla paketen under granen, det blev som vanligt en hel hög, trots att vi ALLA sagt att vi skulle köpa färre.. i år med!! ; ) Sedan mat, julbord med alla favoriter, och de som inte var gravida tog nubbe såklart! Efter maten delade vi ut julklapparna, och det blev många glada miner! 

Maja blev nog gladast för den aaaaapstora HelloKitty-gosedjuret/kudden som hon önskade sig, men även Barbieprinsen, Snowracern, Biljetter till "Disney on Ice" nu på torsdag ihop med sina kusiner, Presentkort till Leos Busborg, pyjamas, ja nu kommer jag knappt ihåg allt!

Själv fick jag nya hudprodukter som jag önskat mig, och även ett par nya svarta skinnstövlar från mitt favvomärke, DuoBoots!! 

Efter julklapparna lugnade barnen sig lite och lekte med allt nytt, och vi vuxna passade på att fika, och jag intog ryggläge i soffan, fötterna och vaderna hade svullnat upp så jäkla mycket igen! (Det är verkligen en sak jag INTE kommer att sakna med att vara gravid!) 

Vi försökte oss på att ta en famijebild också, vi brukar göra det varje jul, det är kul att ha att jämföra med, så kan man ha att jämföra med sedan med åren innan. Nu gick det sådär, den blev supersuddig! ; ) Synd, annars hade det nog blitt en jättefin bild. Nytt försök nästa år, kan ni fatta, då är vi en person till på bilden : )


Familjen Furin, julen 2012



God Jul nu till er alla, 
och hoppas att alla har haft en fin Julafton!!
Imorgon ska vi baaaara mysa hemma i soffan, och ha en riktigt soft juldag : )

1 kommentar:

  1. Åh vad tråkigt att bilden blev suddig, men den var jättefin! Ser ut som om ni hade en bra jul :) Kram!

    SvaraRadera