söndag 2 september 2012

Cirkuslördag

Igår blev en riktigt trevlig lördag, trots det gråmulna vädret. Herman skulle jobba, så han började dagen med att försova sig lite, men hann precis i tid till jobbet. Jag och Maja tog det lugnt och softade på förmiddagen, jag var yr som vanligt, så det gick verkligen i halvtempo här hemma. Strax efter lunch gav vi oss iväg till Västerås och Bombarier Arena, där vi mötte upp Annie & Micke och barnen, och Daniel (Hanna jobbade också) med båda grabbarna. Annie hade nämligen bjudit oss alla på Cirkus, och Maja var jättetaggad, dagen till ära dessutom klädd i paljetttights, paljettballerinakjol och gummistövlar : )

När vi kom fram så knep vi så lägligt den sista lediga parkeringsplatsen precis framme vid entrén, och sedan var det bara att glida in lite snyggt nästan längst fram i kön, där Annie & Co stod och höll plats åt oss. Man tackar å bockar! : )

Det märktes att barnen var spända av förväntan, för de var alldeles stissiga och totalt bångstyriga hela bunten. Ingen av dem har varit på Cirkus förut, och jag tror inte att det här blev sista gången heller. 

Knäppisarna, precis innan cirkusen började 

Det var bra att vara där i god tid, eftersom det var en onumrerad föreställning, och alla "bra platser" gick åt snabbt. 

Barnen uppförde sig iallafall SUPERBRA under hela showen, och njöt i fulla drag. Maja tyckte bäst om "Spindelkvinnan", (hon gjorde konster från ett nät i taket, och även jongleringsgrejer med fötterna, och till sist ni vet när man klättrar upp för "tygbitar" som är spända i taket, och sedan rullar ned för dem supersnabbt.. Ni fattar!) och sedan Hundshowen, fast jag tror att tjejerna som red på hästar iklädda vingar också var en favorit : )




Bilder lånade från Cirkus Skratt´s hemsida

Efter cirkusen åkte vi allihop till Pizza Hut i hälla och käkade deras Pizzabuffé. Jag har aldrig gjort det tidigare, och tyckte att det har jättefräscht och väl värt pengarna. Pizzabuffé, dricka, salladsbuffé samt mjuklass som man tar själv i glassmaskinen, och sedan kaffe, vad mer kan man begära för endast en hundring för vuxna, och halva priset för barn?? Alla barnen var supernöjda och mätta, och därmed glada. 
Har ni inte provat innan så kan jag varmt rekommendera detta! 
Det gick snabbt, maten var varm och jättefräsch, 6 olika pizzor på buffén att välja på, ja det var verkligen kanon. Och dessutom jättefina ritböcker + kritor till barnen, samt en stor barnhörna där det fanns böcker osv att låna under middagen. 

När vi kom hem var vi helt slut, så det blev en väldigt lugn kväll. Maja var trött och somande ganska snart, så jag och Herman myste och kollade på nya filmen"Avengers", och käkade lite ostbricka. 

Idag har jag inte gjort ngt särskilt alls. Vi fick oväntat besök av Annie & Micke, och dom hade med sig wienerbröd så det blev spontanfika innan lunch. Mycket trevligt!! 
Sedan har jag klippt Maja, både lugg och topparna, vi tog ca 15 cm på längden så nu känns håret jätterfräscht och lättkammat igen : ) Självklart avslutade vi med rosa sprayfärg i luggen, för "Så gör ju frisören!!" ; )

Herman håller på i boden just nu, idag har han slipat det sista av spacklet, och nu håller han på att prova målarsprutan som han fick i present när han fyllde år. 
Ikväll blir det nog rester till middag, det blev ganska mycket kvar från "Flygande Jakob" som vi åt i fredags. Sen ska jag nog kasta i en hårfärg tror jag, det känns som att jag ska vara svarthårig igen nu när det är höst... Vi får se... Inte mera rött just nu, eller...? Jag har ju både svart och röd hårfärg hemma... Äsch, vi får se vad det blir! 

Hoppas att ni har haft en fin söndag!
Puss & Adjö



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar