söndag 16 september 2012

Gudstjänst & Kalas

Gudstjänst imorse, gick väl okej, trots att vi inte var så supermånga, men ja tyckte att det lät bra om kören. För första gången någonsin (på en körspelning), så hade jag dessutom fusklapp med texterna. Första gången EVER!! På nästan 19 år, det är väl ändå helt otroligt : )
Församlingen var nog nöjda iallafall, det är huvudsaken!

Jag hade det lite kämpigt att komma upp imorse, och det satt i ett par timmar. Jag kom lite sent till kören, jag hade förvarnat om det innan, eftersom jag vet hur jag mår så tidigt på dagen. 
Anyhow, jag hann vara med och sjunga igenom alla sånger en gång, och sen efter kisspaus så var det dags att starta. 
På nått vis, just vid sånna här tillfällen, så börjar tankarna härja fritt i huvudet. Och det är alltid FEL tankar! ; ) Psalmerna  som vi sjöng idag, alltså de som hela församlingen sjunger, fick mig nästan att bryta ihop av skratt. Ni vet när man absolut inte FÅR börja skratta, då är det helt plötsligt det enda som kommer ur munnen. Och om man lyckas sextolka texterna, ja då är det tokkört för min del. Det hjälpte ju inte at Emelia, som satt bredvid mig, reagerade på EXAKT samma sätt! Och Jonas & Oskar på raden bakom, jag hörde hur de började klucka och fnissa.. Fasen, då är det ju skitsvårt att hålla sig!
Textrader som: -Kommer du tidigt eller sent - Fyll mig - Jag vill öppna mig.. och så vidare, ni fattar, precis då blir ju ALLT helt galet kul!
Ja, vi kom igenom gudstjänsten iallafall, men jag var nästan helt svettig på slutet!! ; )

När jag kom hem kände jag hur slut jag var, så det blev tillbaka till sängen på en gång, och där låg jag tills det var dags för Maja att åka på kalas vid kl 15.
Vi lämnade av henne hos fam. Morad på "Ungdomens Hus", och det var det minst sagt fullt ställ kan jag lova! Dom kommer säkert att få det skitkul, och vi ska dit och hämta henne vid kl 18 igen.

Ikväll blir det nog lugnt här hemma, jag tror vi ska käka lite pasta med soltorkad tomat och parmesan bla, vi får se vad jag hittar på. 
Det har förresten bilats upp i garaget idag. En kille (som jag har glömt namnet på nu) va här hela förmiddagen och skar upp betongen, och så imorgon ska Herr Röris (Fracke) komma och göra sitt, sen ska det rulla på med bygget i veckan. 

Hoppas alla har haft en fin helg!




1 kommentar: