onsdag 12 september 2012

Lunchblogg

Det känns ju verkligen sååå lamt att inte kunna göra nått. Framför allt när man ändå är hemma hela dagarna, och just nu, nu när vi ändå är inne i "värsta byggsvängen", och det finns typ en miljaaaard smågrejer jag skulle kunna dona med. 
Eller iallafall att bara kunna göra "det vanliga"! Jag skulle plocka ur en ren tvätt ur maskinen häromdan för att lägga in dem i torktumlaren som står ovanpå, men jag blev tokyr av att stå nerböjd, och blev tvungen att vila i 2 timmar efteråt. Att plocka ur diskmaskinen blir precis likadant, jag fick avbryta så att jag inte skulle kräkas rakt över den rena disken : (

Fast jag vet ju, att det är ju DÄRFÖR som jag är sjukskriven och är hemma. Jag VET att jag inte grejar att jobba, jag VET att jag måste ta det lugnt för blodtrycket och för bebisen, men det är fasen svårt att vänja sig. Att plocka ur diskmaskinen är ju liksom inget??! 
Det är faktiskt inte så lätt som man tror, att vänja sig vid det här nya tempot... 

Herman är iallafall superduktig och fixar på med bygget at home, och med boden så mycket han hinner. (Jag är mest med och hejjar på, och pekar med hela handen!) ; ) Imorgon kommer IKEA äntligen med bänkskivorna, och då kommer allt som står på golvet fortfarande, att få sin bestämda plats. Bänkbelysningen ska nog upp ikväll... I hope so!! ; ) Åååh, det kommer bli så grymt bra, jag ÄLSKAR när det är uppstyrt, fixat och ordnat! 





Har ni förresten sett något på "Real Housewives of New York" 
som går på 5:an?
Just nu går det mitt på dagen, så det är perfekt underhållning när jag käkar lunch. Det handlar iallafall om en bunt kvinnor i New York med på tok för mycket pengar, fritid och åsikter om allt å alla. Det är FANTASTISKT underhållande verkligen, det är ju värre än värsta dokusåpan!? Hur kan de skapa så mycket intriger bland varandra, och problem för sig själva? Det är som att titta på när en handfull outbildade snorungar med egna jetplan dricker champagne och smutskastar varandra, och talar illa bakom varandras ryggar, a lá mellanstadiet!!

Här är bara ett av allt gräl, ni fattar ju att man blir hooked!

Kanal 5, kl 12.15 på vardagarna om ni vill se mera!!! : )
(I know you want to!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar