lördag 1 september 2012

När man mår som vädret

Vädret idag har verkligen varit detsamma som hur jag har mått, så det passade trots allt ganska bra. Jag försökte verkligen komma igång imorse, men Herman kom upp först så han fick (efter ett par klädombyten) iväg Maja till skolan. Han stack iväg till jobbet vid 9, jag låg kvar ett tag i sängen. Sedan kom jag upp och duschade, satte på thévatten, kastade in ett par "bake-off-baguetter" i ugnen och åt frukost medans det sista av Morgonnyheterna rullade på tvn i köket. 

Sedan försökte jag komma igång, jag körde av huset med dammsugaren och plockade lite tvätt som låg  framme, sedan var jag helt slut. Yr och illamående, och så fort jag böjde mig framåt med dammsugaren så snurrade det till ordentligt i huvudet. Så det fick bli sängen ett tag istället, och det gör verkligen skillnad på en gång, så fort jag vilar. Tänkte att jag skulle sätta på en film och slökolla lite, men jag hann aldrig komma så lång, utan somnade nog så fort jag lagt mig i sängen.. 

Jag vakande upp strax efter klockan ett har jag för mig, och kände mig piggare. Bytte kläder, på med lite mascara, och sen gick jag till skolan för att hämta Maja. Vädret var ju tyvärr inte ett dugg bättre.. Anyhow, Jag lovade henne imorse att hämta innan de skulle äta mellis, men tydligen har de andra tider på fredagar och "äter lite närsom" (var det svar jag fick av fröken, hur man nu kan säga så??) så de satt så fint och tuggade på varmkorv när jag kom. 

Sedan blev det en sväng till Maxi för lite fredagshandling, men jag hade ingen aning alls vad vi skulle äta så det blev lite blandat i vagnen. Precis när vi skulle gå mot kassorna och checka ut, så snurrade det till rejält i huvudet igen och jag blev jätteillamående, och kom på att jag hade ju för sjutton inte ätit någon lunch än!! 
Så det blev ett snabbt stopp på Donkens Drive-thru, för en cheesburgare och en liten milkshake åt mig, som jag blev proppmätt på, och knapp fick i mig. Snacka om att matvanorna har ändrats lite nu under graviditeten ; )
Tänk om den hade sett ut så häääär istället, mums!!

Sen mådde jag såå mycket bättre iallafall. Vi satt och pratade i bilen en god stund jag & Maja, innan det blev dags att åka hem igen, bilen hade hunnit bli helt igenimmad, och så hade vi ju maten i bilen. Men det var faktiskt väldans mysigt att bara sitta och prata sådär, bara hon och jag, medans regnet smattrade mot  rutan.

Kvällen har varit väldigt lugn hema hos oss. Herman kom hem runt 7, då hade han varit på Bauhaus efter jobbet och köpt färg och golvmatta till nya boden, som vi ska hinna fixa med nu på söndag, för på måndag måste det vara klart. (Imorgon ska han jobba, och sedan är vi bjudna på cirkus av kusinerna.)
Det blev typ en "flygande jakob-variant" till middag, och sen kollade vi på filmen "Battleship", som var helt OK. Bättre än vad jag trodde iallafall. 
Middag, lagad i min fina turkosa ugnsform från "Gerbera"



 Mysbrasa och levande ljus, det bästa med hösten!

Hoppas på bättre väder imorgon!
Kram & Gonatt på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar