onsdag 26 september 2012

MVC v 25

Har precis kommit hem från MVC, det var dags för vecka 25-koll idag. Blodprov, blodtryck, urinprov, lyssna på bebisens hjärtljud (150), klämma och känna, mäta magen, well well, you know! Jag ska tillbaka i nästa vecka, och träffa doktorn och prata om mina mediciner och sjukskrivningen och så. Förutom att jag mår som jag mår, så såg allt fint ut men bebben, och det är ju alltid skönt att höra!
Den sparkar järnet nu förresten, och det är inte bara på kvällaran som det var tidigare utan det här bebisen är helt crazy! Och stark som.. ja jag vet inte vad! Den ger ifrån sig rejäla kickar iallafall, och jag måste gå och kissa titt som tätt ; )

Tänk att det bara är ca 100 dagar kvar nu...  : )

Igår hittade jag overall till bebisen förresten! Det var i "Köp/Sälj-gruppen" på FB, som en tjej la ut precis en sån overall som jag beställde hem från Ellos i förra veckan, men som jag returnerade, för den så inte klok ut! En sån där liten nallebjörneoverall med öron på luvan, tycker dom är jättesöta. Jag kollade in en likadan på Åhléns sist jag var på stan, men kände att vi kunde vänta lite, vi har ju tid på oss, ifall den skulle hinna komma på nån rea, nu kostade den 299:-. Men nu så sålde hon dessutom två stycken, en i strl 50 och en i strl 56, en brun och en beige. Båda var i superfint skick, och jag fick dom för 80:- för båda, det var väl bra pris!? : ) 
Det känns fortfarande lite overkligt, och som att "man inte får" köpa saker till bebisen, men nu har vi börjat göra det iallafall! 

2 kommentarer: