lördag 15 september 2012

Våfflor & Kalas

Lördagsmorgon, mys mys!

Jag vaknade först idag i familjen (oh my!!) och fick feeling, så det blev överraskningsbrakfrukost med både the, mackor och sedan våfflor. Jättegott och jättemysigt! Kan på riktigt inte komma ihåg när jag åt våfflor senast, det är säkert 2-3 år sedan. Jag orkade EN iallafall, sen var jag proppmätt! : )

Se gjorde vi iordning oss, och sen iväg mot El Stockholmo, och Gustavs 8-årskalas. Vi var ute i riktigt god tid (för en gångs skull!) så vi hann in på IKEA Barkarby och köpte extra hyllplan till boden, så nu kan vi plöja in lite till grejer där! Sen rakt över gatan till Elgiganten och köpte en ny trådlös hemtelefon, våra har supertotalt gett upp. Inte för att det är direkt NÅN som ringer till oss, förutom Farmor och Micke då, men vi kände att det kan ju vara bra att ha EN fungerande hemtelefon iallafall! : ) Well well, vi valde en supersimpel sak i helvitt, en Philips, som var väldigt "Mac"-aktig i sitt utseende. We liked! 


Sen vidare mot Globen City, där vi fick i oss lite snabblunch, och sedan in på Polarn & Pyret och köpte fleecejackan som vi inte köpte igår, och även en tröja till Maja. 
Sen vidare igen till Skarpnäck, och kalaset!
Hela släkten var samlad som vanligt, och alla tog emot oss med stora kramar och gratulerade till magen! Dom är verkligen såå goa! Herman är ju Gudfar till Gustav, så vi känner oss verkligen hemma med deras släkt. 

Gustav fick Lego av oss, som alltid står högst upp på hans önskelista, och även tre Star Wars-filmer, eftersom han är ett jättefan av Star Wars, och önskat sig filmerna länge. Det blev mycket uppskattat!! : ) Sen var det fika, allt var hembakat som vanligt, Lotta är superduktig på att baka. Det bjöds på flera olika småkakor, kokosbollar, kanelbullar, chokladtårta med grädd/daimtopping (som var gudomlig) och en jättejättegod äppelpaj med massor av nötter i "smulet". Hade lätt kunnat ta massor om det inte var för den här himlans bebisen som bökar ut sig i magen, nu kunde jag bara ta pyttebitar att smaka på, men det räckte! : ) Så gott!! 



Nu ikväll har det bara blivit gos & mys i soffan, och Herman tände även en brasa, såå himla skönt att mysa till!! Vi kollade på Körslaget också, och THANK GOD för att Lili & Sussie´s kör åkte ut, det var länge sedan något lät SÅ illa!! Överlag, och nu är det här ju ända bara 2:a programmet, men nog är det sämre i år? Eller hur? Louise Hoffstens kör var klart bättre än senast, Bagges med, men Gladys kör tyckte jag nog hade halkat ner minst ett snäpp. De var inte alls lika övertygande denna vecka, även om jag förstår tanken med hennes arr, men jag tycker inte att det räckte till!

Imorgon bitti har vi tidig samling i kyrkan, vi ska sjunga ett par sånger på gudstjänst. Just nu: noll taggad, men det brukar bli trevligt när man ändå är där, faktiskt. Jag ska plocka fram och stryka kläder ikväll, så slipper man tänka på det imorgon. Yes, så får det bli! Nu ska vi se om jag kan flörta till mig lite fotmassgae av herrn här bredvid..

Puss & Gonatt snyggisar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar