måndag 24 september 2012

Helgsummering!

FREDAG:
Frukostdate med Hanna & Ida (och Maja som var ledig) på Tammerfors, för att fira att Hanna grejade körkortet dagen innan! : ) Vi frukostade på ordentligt, och satt i nästan 3 timmar och pratade om precis allt å ingenting. Supermysigt!! Tänk om man kunde göra sånt oftare!? Jag mådde helt okej dessutom, och var jätteglad att vi kunde hänga på. Men nu satt vi ju bara stilla på rumpan som tur va, så det gick bra! ; )



Efteråt hade vi bestämt att vi skulle leta vinterkläder till Maja, så Ida följde med oss till Erikslund, och vi gick igenom ALLA affärer där dom har barnkläder. Maja var SUUUUUPERDUKTIG och provade hur mycket kläder som helst, nästan helt utan att klaga. Det var bara de där sista plaggen, men jag har verkligen FULL förståelse för det! Hur kul är det egentligen att prova vinterkläder? : )

Vi hittade en jättebra outfit på P.OP som vi la undan, vi skulle ändå tillbaka dit på lördagen. Sen åt vi lunch på IKEA, alla vi tre, inkl dricka, efterrätt och kaffe, för dyra 82:-. Kan ni fatta, vilka utsugare va? Nä, inte direkt, haha, det var galet billigt! Hejja Ikea!! : )
Supergod chokladtryffelkaka som var pudrad med kanel

Tanken var att i skulle gått på IKEA oxå, men när det var så dags var framförallt jag å Maja helt slut, så det blev hemåt istället! Jag lovar att vi tar IKEA en annan dag, Ida!  
Fredagskvällen bjöd på supertrevligt "House of Lola"-party hemma hos Tessan. Hon bjöd på vin, snacks, (bubbelvatten till mig) och härliga tjejer att hänga med!
Jag beställde ett par plagg till mig: klänning x 2, kofta, och ett linne, och den röda kappan/klänningen till Maja. Hoppas kläderna kommer snart!!!!!

LÖRDAG:
Till Erikslund igen! Det var 1-årsjubileum i centrumet, så Sean Banan skulle uppträda, och det ville såklart Måjja se, men det blev tyvärr en sån besvikelse! : ( Till att börja med hade de placerat scenen utomhus, i spöregnet, så vi såg absolut ingenting för alla paraplyer som guppade. Dessutom sjöng han till sin egen cd-skiva, alltså bara rakt uppepå, värre än värsta karaokescenen!! Och skivan hoppade så otroligt mycket, så han hade inte en chans att ens försöka sjunga med, utan det var mest "Hej Västeråååås" och "Kom igennurååå"... SÅ PINSAMT!! Efter första låten sa Maja: "Det här va dåligt, jag vill gå in"!

Så vi gick in å köpte Majas undanlagda kläder, hittade 2 par jeans till Herman, en present till Pillan, och även ett par pajformar till mig. Sen mötte vi upp Hanna & Daniel, det var tänkt att vi skulle umgås lite i centrumet, men det var så sjuuukt mycket folk, så vi bestämde att vi skulle försöka hitta nått ställe att äta lunch på istället. Tyvärr blev det inget av det heller, fullbokade restauranger ock sovande barn kom emellan, så vi käkade snabblunch själva på PizzaHut och sedan åkte vi hem igen. Pust!

På kvällen var vi bjudna till Nicke & Pillan & Emma på "Mys & Middag", och vi blev bjudan på jättejättegod Oxfile Provencale, och sedan efterrätt och kaffe och godis. Vi pratade massor, och kollade även på ett ganska dåligt Körslaget. Tjejerna busade massor, det märks att de inte träffas lika ofta nu för tiden : )


SÖNDAG:
Vi gjorde egentligen inget särskilt, men ändå massor, här hemma. Ni vet: fixa, dona, plocka, styra upp, städa, baka, förbereda.. Ja hela dagen gick i ett nafs iallafall! På eftermiddan kom Jonas hit, och vi började med att fika på nybakad äppelpaj (av egna äpplen!) och prata ihop oss och spåna låtar till ett par kommande grejer, och sedan repade vi. Supertrevligt!!

Till middagen sedan blev det Garam Masala med sallad och gurkraita, och så kollade vi på X-FACTOR innan båda jag & Herman slumrade i soffan ; ) 

I veckan som kommer är det möte med barnmorskan på onsdag, sen har jag två lunchdejter inbokade, och sen lite andra smågrejer. Jag tror det blir den ganska lugn vecka. Avslutar for now med en frukostbild, det här åt jag idag : )

Hoppas att Ni har haft en fin helg, och att både 
idag, och hela veckan blir bra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar