måndag 24 september 2012

Fönster

Sitter med husritningarna framför mig, försöker gå igenom exakt hur, var och vilka fönster vi ska ha i den nya huskroppen. När vi bytte alla fönster på framsidan av huset, så köpte vi dem ifrån Kronfönster, och vi är jättenöjda. Sedan dess har de dessutom kommit med flera modellnyheter, och lite flera varianter och valmöjligheter. 
Vi har plastfönster som är helt underhållsfria, det enda man behöver göra är att tvätta av ramen, inget som behöver målas eller tätas eller nått! Superbra helt enkelt!

Det känns faktiskt lite läskigt. Alltihop. Att vi verkligen FICK bygglovet, bara till att börja med, men nu när vi helt plötsligt är mitt i det! Typ en miljaaard beslut att ta, om minsta lilla detalj dessutom. Hos Kronfönster tex så har de inga färdiga produkter, utan allt görs på beställning direkt till kund. De har inget lager ens.. Då FÅR det likom inte bli fel!! 

Man vill ju iksom få in maximalt med ljus, men helst ingen insyn, så det blir ju genast lite av ett problem. Vi åker ofta runt och kollar in alla nya hus som byggs här i krokarna, för att se vilka som kommit på den-där-braiga-lilla-extra-finurliga-lösningen-som-gör-att-resutatet-blev-skitsnyggt. Och samtidigt, de som fläskade på utav bara hel##te och tog de STÖRSTA fönstrena som fanns att köpa, och nu idag ALLTID har gardinerna fördragna, för helt plötsligt när det blev klart så kändes det (det som såg så rackarns bra ut på ritningen) som att precis hela gatan såg vad de har för sig, eftersom det är fönster precis överallt! SÅ VILL JAG INTE HA DET!! 

 Den här entrén och fönstrena tycker jag är snygg. Den är fräsch, clean, enkel och modern, och inga onödiga krusiduller någonstans. Vit liggande panel, superfint, och ytterdörrren är helt sjukt snygg! Jättefina och välproportionerliga fönster. I really like!!!!




1 kommentar:

  1. Tack för att du delar bra information med oss. Jag gillar ditt inlägg och allt du delar med oss ​​är uppriktigt och ganska informativt, jag skulle vilja bokmärka sidan så jag kan komma hit igen för att läsa dig, som du har gjort ett fantastiskt jobb. Fönster by Kronfönster

    SvaraRadera