onsdag 12 september 2012

Föräldramöte

Ikväll var det vårt första föräldramöte för Majas nya förskoleklass, och jag är jätteglad att vi kunde gå! Linette var en ängel och ställde upp i sista stund när vi satt utan barnvakt. 

Mötet var bra, vi fick först träffa hela personalstyrkan inne i matsalen, där nya rektorn presenterade sig, och sedan fick vi även träffa skolsköterskan osv. 
Sedan gick vi till klassrummet där det blev blandad info, både om verksamheten i stort, men även om hur deras dagar såg ut, planering, de berättade om hur det hade funkat i klassen, lite om framtiden och så om lokalerna såklart. De står ju nästan var och varannan dag om Munksundsskolan i tidningen, om flytt av lokalerna, ombyggnation av lokalerna, trafiken runt skolan, well you name it...
Vi är iallafall som föräldrar väldigt nöjda med hur det har varit i klassen, det har tagit lite tid för Maja att komma in i gruppen, men jag är övertygad om att det bara kommer att bli bättre på sikt.

Jag anmälde mig även att vara Föräldrarådsrepresentant för klassen, ihop med Maria B och en mamma till som jag inte känner ännu. Det känns superviktigt för mig att kunna få ta del av viktig info (som jag tror att man inte får ta del av annars) samt att påverka min dotters skolgång, nu när man faktiskt har chansen! 
Bästa bästa tjej! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar