onsdag 19 september 2012

Nybyggarna



Ikväll var första programmet av "Nybyggarna" på 5:an. Jag blev verkligen tagen, det är helt galet att det här finns verkligen precis bredvid oss, och att det är något man blundar för. Missade du programet idag, så kan jag VERKLIGEN rekommendera att du kollar in programmet på Play, eller/och att du kollar nästa vecka.  
Jag luskade lite info om programmet, och det här är vad jag hittade från 3 olika sidor. Man blir fasen mållös ibland.. 
PUSS!!
// För att hitta deltagare till programmet bodde Anders Öfvergård själv som hemlös i tio dygn, runt om i Storstockholm. Han spenderade 10 nätter på offentliga toaletter, en illegal camping och i källarförråd. Idén till programmet kom när det slog honom och hans två kollegor från produktionsbolaget Skare, efter 92 avsnitt av ”Arga snickaren”, att det faktiskt finns människor utan hem.

– Vi är ute på hal is och jag vet att vi går in på ett känsligt område med hemlösa med drogproblem, varför skulle vi lyckas? Men jag gör i alla fall något, och jag brinner verkligen för det här, säger Anders Öfvergård. //

1 kommentar:

  1. Massor av texten under bilden har försvunnit, den är för bred! Ord fattas både i slutet och början av varenda rad! Bara så du vet.

    SvaraRadera