torsdag 13 september 2012

Jeggings!

Jag klickade hem ett par mammajeans häromdan, det börjar bli dags nu. Jag har haft leggings eller tights hela sommaren fram tills nu, men nu börjar en del att bli tighta runt magen, samt att det har ju faktiskt blitt lite kallare ute också! Plus att jag kände att ja kan ju inte ENBART gå i klänning/tunika och tights, även om det har varit väldigt praktiskt nu innan man behöver börja med riktiga mammakläder.

Jag hittade en låda för ett par dagar sedan, med mammakläder sedan jag var gravid sist, men en hel del kändes inte "helt hundra modernt" faktiskt, och de flesta byxor var för stora all over the place, jag var visst större då än vad jag är nu...

Idag kom de iallafall, det är sk "jeggings" från Boob. Jag vet ärligt talat inte varför det heter så, hette det inte typ caprijeans eller jeanslegginsförut? Jaja, de är i jeanstyg, inte hellång (jag HATAR ju långbyxor!!) och med "mjuk" mage. De kom precis nyss i brevlådan, så jag ska hoppa i och prova dom bums!


Jag tycker dom är superfina! : )



.........

UPPDATERING:
Kan meddela att det blir retur!! Fasen, jag som var så pepp.. : (
Den mjuka delen på magen var verkligen sååå mjuk, som att försöka dra upp en på tok för gammal baddräkt som tappat all form och spänst!
Hur tänkte dom där?
Det är ju liksom den tygdelen som håller hela brallan uppe?? Booring, jag som alltid tyckt att Boobkläderna jämt varit superbra, det här hade dom dock INTE lyckats med.. : (

1 kommentar:

  1. Ett tips är att gå på tvillingklubbens loppis 29/9, där brukar det även säljas mammakläder. Du som är så duktig på att sy kan säkert hitta massor som du kan göra om så det passar dig! sen finns det ju massa fint till bebisen också!

    SvaraRadera