fredag 14 september 2012

FREDAG!

Har precis kommit innanför dörren, jag å Måjja har spenderat ett par timmar i Hälla. Tanken var att vi framförallt skulle försöka hitta en ny vinterjacka åt henne, och även köpa en ny POP-fleece, för den nuvarande fleecen början har gjort sitt, och med jacka så tänkte jag vara ute i god tid för n gångs skull!
Jag behövde oxå fylla på med lite preggokläder..

Jag var yr i morse så vi kom iväg senare än vad jag hade tänkt, så vi började med att käka lunch på Donen. Vi tog varsitt Happy Meal, Maja blev såklart jätteglad för dubbla leksaker! Men ingen av oss orkade äta upp, jag tror vi slängde hälften av maten! Ingen av oss är jättefan av strips, det äter jag typ bara på fyllan, så dom slängde vi hela påsarna. Och ananasbitarna som de hade i somras var tydligen bara tillfälligt, jag som var SÅ sugen på dom, så vi tog varsin äppelpåse istället, och dom hamnade genast i handväskan, och sen snaskade vi oss dom nu på vägen hem istället. Maja åt Cheesburgare, som hon tog av ena brödet, och sen lämnade ett par tuggor, och jag tog ett 6-pack kycklingbitar och lämnade en. Jisses, vilka matvrak alltså!! ; )

Egentligen skulle vi ju åkt till Erikslund, det finns ju så mycket fler butiker där, men när vi ändå hade käkat på Hälla så passade vi på att starta där. 
Och för en gångs skull, så var det välpåfyllt i butikerna, och vi hittade massor av bra saker!

H&M hittade vi detta:


Gravidkofta till mig, den va superskön!

Vanlig basictopp med draperig i sidan

Den här ville jag kika på som höstjacka, men 
den hade inte kommit in till butiken än : (

Maja blev kär i en mössa!

Maja behövde en kofta oxå, och hon hittade en jättefin långkofta med skärp på Kappahl:
Sen tog vi varvet runt i alla butiker, det blev flera bra köp! Till Maja hittade vi ett par toppar, (vi provade massor med jackor men ingen vi riktigt fastnade för..) och jag köpte några till vanliga mammatoppar, en sjal, ett par tights på rean, en ny svart kjol.. Typ så!!

Efteråt var vi helt slut båda två, så det blev raka vägen hem istället, vi får ta Erikslund en annan dag.. Nu kommer Herman hem från jobbet vilken sekund som helst, med Elefantmat! Jihoo!! Sen blir det fredagskoma för hela familjen skulle jag tro. Helgen bjuder på två barnkalas, och lite annat! 

Trevlig fredag på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar