torsdag 27 september 2012

Thuuursday!!

Jupp, torsdag it is.. iallfall ett litet tag till! ; )
Måjjan hade bad idag med skolan, så det vara bara att gå upp, även fast huvudet värkte, magen stod i fyra hörn av eftersom superbebisen övade på att "stå som ett kryss", och jag kände mig allmänt mörbultad, då Maja ett par gånger i natt bestämde sig för att det är SÅÅ mycket bättre att sova hos oss än  sin egen säng. Så hon använde mig som madrass, studsmatta eller vad man nu ska kalla det. Nåväl. Mitt humör var i botten när jag vaknade, så allra helst hade jag stannat kvar i sängen en timme, eller ett par.
Herman var snäll och tog hand om det mesta i morse, men hon kom iväg iallafall, i tid och allt, och med "nödvändiga läroböcker försedd", som min pappa skulle ha sagt!

Vid lunch hade jag & Gabriella bestämt dejt, det var typ en miljaaaard år sedan vi lyckades få ihop det! Vi lunchade på Wendys, och vi satt nog där i .. tre timmar?! Supermysigt hade vi iallafall, och jag skrattade så jag verkligen höll på att kissa på mig ett par gånger : ) 
Sallad på Wendys

Det som är extra roligt är att vi är PREGGISAR båda två, och har BF med bara 3 dagar emellan, hon den 8:e och jag den 11:e januari!! Ser fram emot massor av kommande trevliga luncher & fikastunder ihop!

Sen hemåt, hämta Maja på skolan, sen slängda ihop en äppelkaka i långpannan som jag tog med till kören, eftersom det var min (och Idas) tur att ha fikat. Jag hann vila en snabbis också, inan det var dags att åka upp till kyrkan och förbereda kaffet. 
Och, av nån anledning, jag vet inte exakt varför, man Jonas satt bakom mig på övningen, och flätade iallafall mitt hår. Han var MYCKET nöjd med resultatet ; ) Så pass att han var tvungen att ta en bild. Här kommer beviset:
Jag tyckte nog att han hade kunnat göra lite bättre, ni ser ju, det hänger en stor tofs där på ena sidan som inte kom med. Är det nått typiskt för karlar det där, att dom inte kan fläta? Hur är det i eran familj, vem sköter flätningen? Eller är det helt enkelt så, att det är något som bara tjejer kan? Och, i så fall, VARFÖR? Det är ju inte "rocket science" direkt... ; )

PUSS GINAJT!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar