tisdag 2 oktober 2012

"Citron-mango-grottor"

Idag har det varit en superlugn dag. Maja har varit hemma idag med, hon hostar ju så jäkligt på nätterna, men låter helt ok på dan och har ingen feber eller så, samtidigt vill jag inte att hon ska tillbaka tll skolan för fort, för när hon väl är där så är det ju full fart och bara fart, det vet jag ju! Nej, hellre hemma med henne en dag extra, nu när jag ändå är hemma, så får hon gå till skolan i morgon.

Ikväll är det styrelsemöte i kyrkan, så jag passad på att att slänga ihop några kakor att ta med till fikat. Det blir Dumlekakor (som jag inte gjort på aslänge!) fast med Geisha-topping, och sen provade jag ett nytt recept, och de står i ugnen nu. Det blir typ en sötsur hallongrotta, fast utan hallonsylten då, och istället med en hemgjord Mango-ananas-lemon-curd-variant, med vaniljglasyr på toppen. Ska bli skitspännande, jag hittade ett recept som jag utgick ifrån, men jag har redan ändrat massor i det, så nu är det bara att vänta och se; det kanske blir världens fiasko! Haha, jag va fasen, blir det fel så blir det fel... ;)

Så här såg de ut innan de åkte in i ugnen iallafall, 
vem vet hur de ser ut sedan?! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar