onsdag 17 oktober 2012

Nu: STOMMEN! : )

Jäklar i mig, grunden är klar!! KLAR!! 

Idag jobbar Håkan & Herman tillsammans med bygget, just nu står dom på baksidan och har börjat med stommen. Stommen till vårt "nya" hus! De har markerat ut vart alla fönster och dörren kommer ta plats enligt ritningen, och mina vänner; det ser braaaa ut! Det känns SÅ skönt! Fatta, det som vi har fnulat och funderat, vridit och vänt, och ritat på i mer än två.. (tre??) år, nu är dom på gång, nu händer det!  
Även fast vi har stått där ute på gräsmattan, så många gånger att jag knappt kan räkna dom, med tumstock och gjort markeringar både här och där, så kan man inte förstå hur det blir när det väl blir klart. 

Nu ska jag fixa lite kaffe åt dom, grabbarna. 
Jag är så sjukt glad!!

(Tänk va, att det kanske finns en chans att vi hinner in där innan bebben kommer ut, det skulle ju kännas galet bra! Hoppas bara på en kanonhöst nu, som gör byggdagarna lite lättare för dom!)

Så här stiligt är det just nu: 





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar