lördag 6 oktober 2012

Lördag & ont : (

Idag har det inte blivit många knop gjorda, iallafall inte från mig. Vaknade hyffsat tidigt, men snoozade kvar en stund i sängen. Herman åkte och köpte nybakat bröd till frukosten (tänk om man skulle göra det lite oftare, va, I love it!), och sen gick vi ut hela familjen, för att städa undan i trädgården och göra lite småfix i boden. 
Jag har känt av ischiasnerven (jag tror att det är den iallafall) bak på vänster sida nu under ett par dagar, det har inte varit någon jättefara hittills, men så pass att jag tagit alvedon och värmekudde och försökt att stretcha, fast jag vet inte om det hjälpt så mycket. Idag iallafall så har "låsningen" varit nästintill konstant, jag har fasen inte kunnat gå ett steg utan att det har känts som tusen elstötar, eller att någon vrider runt en kniv rakt in i skinkan på mig, varje gång jag rör benet. Sååå jävla ont gör det! Ville bara tokgrina hela tiden!! : (
Så jag var inte jättaktiv ute i trädgården, utan kunde mest gå med och säga, titta på och peka, och vara "arbetsledare". Jag stod en stund i boden och gjorde ett försök till att plocka lite i hyllorna, det borde ju funka tänkte jag men det gick knappt heller, jag kunde inte stödja på benet för det gjorde så ont. 

Jag härdade ut till lunch, sen blev det sängen och mera värmekudde för mig hela eftermiddagen. Herman och Maja var ute en stund till och gjorde klart, sen åkte de iväg och gjorde några ärenden och handlade, och sen hem och fixade middag medans jag vilade. Superskönt, fast man känner sig ju galet ineffektiv och elak att man inte hjälper till. 

Kvällen blev mycket lugn med mysmiddag i soffan (jag grejade inte ens att sitta på en stol) och med brasan tänd, och sedan kollade vi på Körslaget såklart. Hoppas hoppas nu bara att smärtan har släppt lite tills på måndag, men Herman va snäll och bokade en tid till mig hos Anders på A3, så ska vi se om han kan hjälpa mig litegrann. Eller komma med tips iallafall på vad jag ska/inte ska göra för att underlätta. 

Ett par bilder från sängen bidde det bara idag,
Maja var fotograf : )

Trött mamma med busmagen, snart v 27

Kram och gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar