onsdag 17 oktober 2012

DOs and DON´Ts

Lakrits; helt klart DO
Skulle inte kanske påstå att det är en craving, men jäklar va gott det är med lakrits just nu. Till och med sötlakrits är gott!! Allra bäst är ju iofs saltlakrits, Malacos lakritsfiskar är supergoda, vanliga lakritsbåtar är goda, djungelvrål är goda, sånna där saltlakritspengar är jättegoda....
Jupp, vi stannar där och konstaterar; lakrits är gott!

Kyckling, däremot; DONT!!
Vi brukar äta ganska mycket kyckling här hemma i alla dess former, mn det bara gååår inte just nu! Förra graviditeten var det lukten av skinka som fick mig att kräkas, men det här gången, I tell you, it´s the chicken!! Grillad kyckling tillhör en av mina favvisar, och vi köper ofta hem det när vi handlar. Idag fanns det kyckling kvar i kylen som jag tänkte fixa som pastasås (med pesto och soltorkade tomater) till lunch, men så fort den kom ner i kastrullen så bara vänder sig det i magen på mig! Inte en chans, kunde inte vara kvar i köket ens : ( Blä blä, det bara gåår inte!! Kall hade det nog kunnat fungera, jag tror det, men den där lukten som blev av uppvärmd... nä, bläk, jag kan knappt tänka på det! 

Det blev bara pasta med parmesan och pesto till 
lunch istället, för mig. Och sen lakrits!

2 kommentarer:

  1. Ääälskar lakrits i alla former, men salt är bäst :)
    Låter trist att du inte kan med kyckling..jag klarade inte av lukten eller smaken av banan med båda tjejerna..mysko det där.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Madde: Haha, ja visst är det skumt?! Och att det bara kommer SÅ DÄR snabbt! Nej, jag håller mig hellre till lakritsen då.. ; )

      Radera