torsdag 25 oktober 2012

Torsdag

Idag blev det lunchdejt på stan med Maria I och lilla Agnes. Lilla Agnes som inte är så liten längre dessutom, utan växer så det knakar! Det syns verkligen skillnad mellan gångerna då vi träffas : ) Maria B skulle varit med oxå, men hon fick vara hemma och leka sjukstuga, det är inte klokt va många det är som blivit dåliga i magsjuka i år, eller hur? 

Vi käkade sallad på Wendys, jag spexade till det och tog tonfiskröra oxå, det brukar jag ju aldrig göra. Kände mig lite "Wild and crazy" där ett tag! ; )
Vi pratade massor om allt möjligt, och helt plötsligt hade det gått 2,5 timme! Den här dejten var precis vad jag behövde efter min sunkdag igår, TACK Maria! 

Jag hoppade in på ValjaMi på väg tillbaka till bilen, jag behövde kolla in en amningsbh, så det var lika bra att göra det när jag ändå hade tid. Hittade en precis likadan som jag hade med Maja, och hon hade den dessutom hemma i min storlek, så det var lika bra att slå till.

Nu vill jag ju dessutom ha en med byglar, även fast ALLA säger att "att det ska man inte ha, för det är inget bra för mjölkproduktionen...bla bla. På riktigt så tror jag faktiskt inte att det spelar NÅGON som helst roll huruvida det är byglar i den eller inte, mjölken kommer väl ändå från brösten och inte från huden under dem? Eller vart har folk sina byglar, om de skapar problem för mjölkproduktionen?

Har man dessutom min size på bysten så känns det inte supercharmigt att bara gå med amningsbh på sig, när brösten blir ihoptrycka och ser ut som ett jättebröst a la sportbh, istället för 2 st separata bröst? Not my favourite!

Idag på eftermiddan var det dropin fika på Majas fritids, och jag var där en liten stund och fikade och pratade, det är ganska mysigt faktiskt. I morgon är det fredag och då är Måjjan ledig, så då blir det antagligen en sväng till Leos lekland, medans killarna jobbar här hemma. Hoppas att kusinerna vill hänga med! På lördag nalkas det 30-årsfest hos J, och på söndag jobbar Heman, så då blir det nog ganska lugnt här hemma. 

Dagens byggbilder:


Öppen planlösning ; )



Nu ska jag kasta i mig nått att käka, sedan iväg till kören, det sjungs julsånger för fullt nu, och imorgon har vi biljettsläpp för vår Julkonsert  som blir av lördag den 15 december!
Kom å köp, kom å köp!! : ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar